پلیس قزوین برای پیشگیری از کیف قاپی از سوی سارقان موتور سوار در ایام پایانی سال توصیه هایی را به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ پلیس از شهروندان خواست از حمل کیف در مواقع غیرضروری بپرهیزند و  هنگام دریافت پول از بانـک حرکات اطرافیان خود به ویژه راکبان موتورسیکلت ها را در داخل و خارج بانک، دقیقاً زیر نظر بگیرید.

با توجه به اینکه معمولاً کیف قاپ ها در اطراف بانک ها، دفترخانه ها، بنگاه‌ها، مراکز خرید و نقاط خلوت کمین می کنند ، پلیس توصیه کرد هنگام دریافت و حمل پول در چنین اماکنی مراقبت بیشتری از کیف خود داشته باشند .

حرکت در جهت تردد وسایل نقلیه عمومی و احتیاط در زمان نزدیک شدن افراد ناشناس از دیگر توصیه های پلیس است .

پلیس همچنین هشدار داد هرگز وجوه نقد و اشیاء گران قیمت خود را با کیسه های نایلونی روشن یا ساک های غیراستاندارد حمل نکنید و به هیچ وجه محتویات داخل کیف خود را در معرض دید افراد ناشناس قرار ندهید.

همچنین توصیه شده  کیف خود را با دستی که مجاور دیوار یا جوی آب است حمل کرده و از حرکت در سطح خیابان جداً پرهیز شود .

پلیس می گوید  چنانچه مجبور به حمل پول نقد با کیف هستید، حتماً از کیفی استفاده کنید که دارای دسته محکمی باشد و یا حتی الامکان سعی کنید از اقوام یا دوستان خود به عنوان مراقب و همراه کمک بگیرید.

همچنین بهتر است  به هنگام سوار شدن به اتوبوس های شهری و در اماکن شلوغ بجای گرفتن بند کیف، دهانه آنرا در دست گرفته و حتی الامکان کیف را در مقابل سینه خود قرار دهید و هنگام استفاده از تلفن عمومی کیف دستی خود را حتی برای لحظه ای زمین نگذارید.

پلیس نیز توصیه کرد به هنگام حمل کیف پول خود سعی کنید  بدون اینکه توجه دیگران را به خود جلب نمائید تمام حواس و تمرکز خود را بر روی کیف قرار دهید.

همچنین توصیه شده که از آویزان کردن کیف خود به پشت صندلی در رستورانها خودداری کنید .

کیف قاپ ها معمولاً با موتورسیکلت های تندرو و یک نفر ترک نشین با کلاه اقدام به کیف قاپی می کنند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار