همایش رهروان یاس نبوی با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از دانش آموزان دختر مدارس و بانوان دارالمومنین کاشان در آستان مقدس امامزاده سلطان امیراحمد (ع) این شهرستان برگزارشد.

 دختران دانش‌آموز کاشانی رهروان یاس نبوی شدند.به‌گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت:یک کارشناس مذهبی در این همایش با تاکید بر شخصیت والای حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها و الگوپذیری زنان و دختران از آن حضرت گفت: بر اساس سخن امام صادق (ع) به حضرت زهرا (س) فاطمه می‌گویند، چون خلق از معرفت آن عاجز است.

حجت الاسلام باغستانی با اشاره به اینکه حتی ملائک هم از شناخت حضرت زهرا عاجزهستند افزود:پیامبر (ص) فرمود:: زمین و آسمانی نبود که خدا نور فاطمه (س) را قبل از خلقت آسمان و زمین آفرید.

وی، این سخن رسول الله که فرمود: فاطمه حوریه در میان بشر است گفت: خدا در قرآن حضرت زهرا را کوثر نامید یعنی کسی که دارای خیر زیاد است.

به‌گفته‌وی مقام معظم رهبری (س) نیز کوثر را مجمع تمام خیرات بشر تا روز قیامت برشمرده و گفته کل خیر در دنیا به واسطه حضرت زهرا (س) است.

این کارشناس دینی پنج نقش حضرت فاطمه (س) در سوره کوثر که یکبار بیشتردر قرآن یادآورشد و گفت:مهمترین آن اعطینا یعنی نعمت خاص است یعنی هر جا نعمت خصوصی از خدا بخواهیم باید خاص باشیم وقتی پیامبر (ص) خاص شد نعمت خاص هم دریافت کرد.

حجت الاسلام باغستانی، تصریح‌کرد:همه پیامبر را ابتر خواندند ولی خدا دسته گلی به نام فاطمه به پیامبر داد که همه دنیا بواسطه وجود ایشان شکل گرفته است.

وی، در ادامه الگوپذیری زنان و دختران از حضرت زهرا (س) را تاکیدکرد و گفت: متاسفانه ما در حجاب و عفاف ضعف داریم، چون فقط اهل شعار دادن هستیم.

به‌گفته‌وی، زشت است که ما به واسطه پیشرفت تکنولوژی هویت خودمان را هم از دست بدهیم.

حجت الاسلام باغستانی، با انتقاد از اینکه دختران ما در دبیرستان با مغنعه و چادر می‌روند ولی وقتی وارد دانشگاه شدند بدون چادر می‌شوند گفت: فضای مجازی هویت مارا از بین برده است.

وی مطالعه در زندگی حضرت زهرا (س)، خواندن قرآن حتی روزی یک صفحه، تدبر در آیات و جلوگیری از مسموم شدن فضای خانه را خواستارشد و گفت: اگر در خانه گناهی شود تا هفت نسل سبب عقوبت خواهد شد.

به‌گفته‌وی شان و منزلت زن اینقدر زن مهم است که خداوند سوره‌ای به نام زن نازل کرد پس بانوان باید این قدر و منزت خودرا به بهترین نحو حفظ کنند.

حجت الاسلام باغستانی، سخن امام علی (ع) در نهج‌البلاغه را خاطرنشان‌کرد و گفت: امیرالمومنین (ع) فرمودند:یک زن سه چیز اول اینکه زن بودن خودش رو بپذیرد و افتخار کند، دوم شوهرداری و سوم بچه‌داری و تربیت نسل را باید بپذیرد.

وی اظهارداشت: پیامبر (ص) زن را مدیر خانه می‌دانست چرا که آرامش، عاطفه و انس و محبت و نشاط در خانه فقط با وجود و مدیریت زن درخانواده مهیامی‌شود.

باغستانی افزود: خدا ۹۰ درصد عاطفه را به زن داد و ۱۰ درصد را به مرد دا د، چون اگر زن عاطفه نداشت مادر نمی‌شد لذا زنان با این عاطفه زودتر به خدا نزدیک می‌شوند.

همایش رهروان یاس نبوی به‌عنوان یکی از ویژه برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه کاشان با همکاری مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده سلطان امیراحمد (ع) و اداره اوقاف و امورخیریه و مدیریت آموزش و پرورش کاشان اجراشد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.