رسالت و ماموریت ذاتی کمیته امداد امام خمینی(ره) فقرزدایی است

فقرزدایی رسالت و مأموریت ذاتی کمیته امدادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  امام جمعه شهرستان تربت جام در بازدید از کمیته امداد امام خمینی (ره ) این شهرستان در سخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری دخت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) افزود : رسالت و ماموریت ذاتی کمیته امداد امام خمینی(ره) فقرزدایی است و باید گرد فقر و نداری را با ارائه خدمت صادقانه از چهره محرومان بزداید.
حجه الاسلام والمسلیمن دکتر جواد طاهری افزود: در این تشکیلات هیچ چیزی جز خدمت وجود ندارد و از این فرصت باید حداکثر بهره برداری را برای روز مبادا داشته باشیم که آن، خدمت به محرومین، درماندگان و مستضعفین است زیرا درماندگان و محرومین مشتریان خاص این نهاد به شمار می رود.
دکتر طاهری در ادامه به فضائل ،صفات و کمالات اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود : نجابت، مروّت، سخاوت، شجاعت، بخشش، نرم خویی، سعه صدر، صبر و بردباری، مهربانی، متانت، عفّت و پاک دامنی، خویشتن داری، حق گویی، حفظ اسرار، وفای به عهد و پیمان، صداقت و راست گویی، ایثار، تقوا و عبودیت، صراحت لهجه و فصاحت کلام، قناعت پیشگی، ساده زیستی، مناعت طبع، دوری از تجمّل، غرور، حِرص، غیبت، تهمت، دروغ و... بخشی از دنیای شخصیت ممتاز آن یگانه ی دوران و جگر گوشه پیامبر(ص) هست که این گونه صفات و کمالات اخلاقی و معنوی، فقط در بانوان آسمانی و ملکوتی یافت می شود.
او افزود : حضرت زهرا(س) فرزندانی را تربیت نمود که هر کدام با ایفای نقش بی نظیر خود، درس عزّت و سربلندی، عشق و وفاداری، تقوا و عبودیت، صبر و شکیبائی، شجاعت و کرامت، جهاد و مبارزه، مهر و عاطفه، ایثار وگذشت، جان فشانی در راه خدا و اسلام، صلح و مدارا و... را از خود به یادگار گذاشتند و برای مسلمانان اسوه و الگو شدند.
حجه الاسلام والمسلیمن دکتر جواد طاهری در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع امدادگران زحمتکش شهرستان تربت جام افزود : توصیه من به شما و همه امدادگران این است که به این تشکیلات به چشم یک عبادتگاه برای ذخیره آخرتشان نگاه کنند زیرا این تشکیلات دنیایی نیست بلکه آخرتی به شمار می آید.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت جام نیز ضمن تشکر از بازدید امام جمعه این شهرستان از کمیته امداد امام خمینی (ره) مهمترین نتایج ایجاد فصل نوین در کمیته امداد را بهبود و تسریع در توانمند سازی و رفع نیازهای مددجویان و نیازمندان و گره گشایی از محرومیت ها و مشکلات آنان عنوان کرد.
انتهای پیام// س ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.