وی افزود: بهرهبرداری هرچه سریعتر از این پروژه میتواند در زمینه کاهش هزینههای حمل و نقل، کاهش حوادث جادهای، حفظ جان مردم و بهبود بهرهوری اقتصادی تأثیر بسزایی داشته باشد.
تاج الدین دلایل روند بسیار کند این پروژه را برشمرد و تاکید کرد: گشایش خطوط اعتباری جهت فعالیت سرمایهگذار، نبود جانمایی ایستگاهها در 3 استان تهران، اصفهان و قم، نبود قرارداد ریلگذاری و خرید واگن از نمونه های مشکلات این پروژه است لذا انتظار می رود که وزارت راه و شهرسازی در رفع مشکلات و موانع پیش رو اقدام جدی کند.
وی تذکر دوم خود را خطاب به آخوندی گفت: توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به عنوان فرودگاه معین، فرودگاههای حضرت امام و مهرآباد تهران که در طی سفر ریاست جمهوری به کشور فرانسه و انعقاد تفاهمنامه با شرکت فرانسوی وینسنت در دستور کار دولت قرار گرفته است ماهها به دلیل عدم واگذاری اراضی مورد نیاز و فراهم نشدن مقدمات لازم متوقف گردیده و اگر اقدام عاجلی صورت نگیرد تفاهمنامه مذکور کان لم یکن شده و خسارات مالی زیادی نیز به دولت وارد خواهد کرد.
انتهای پیام/