استاندار اردبیل گفت: نیروهای آتش نشانی باید در پست های استخدامی خود به کارگیری شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری‌های استان گفت: در حال حاضر معاونت امور عمرانی استانداری اردبیل پیگیر اختصاص وام‌هایی با نرخ بهره صفر برای خرید ماشین‌آلات آتش‌نشانی شهرداری‌ها است و تلاش می‌کنیم تمامی شهرها به تجهیزات ایمنی و آتش نشانی مجهز شوند.

وی تأکید کرد: علاوه بر این برای رفع مشکل کمبود نیرو در ایستگاه‌های آتش نشانی نیروهای آتش‌نشانی شهرداری‌ها که در پست‌های دیگر به کار گیری شده اند به شغل و پست استخدامی خود بازگردانده شوند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل گفت: فرمانداران شهرستان‌ها، شهرداران را در مدیریت بحران شهری و روستائی دخیل دهند و نسبت به مشارکت شهرداران در مدیریت بحران تفویض اختیار نمایند.

خدابخش افزود: با این وجود اطفا حریق شهری در اولویت خدمات شهرداری است .

وی به ضرورت توجه به نکات ایمنی در شهرهای بازی، فضاهای سبز و ساخت‌وسازها تاکید کرد و با اشاره به مشکلات ایمنی ساختمان‌های مسکن مهر اضافه کرد: با توجه به اینکه رعایت تجهیزات اطفا حریق در نقشه ساختمان‌ها قید شده لازم است مدیریت بحران ایمن‌سازی ساختمان‌ها را پیگیری کند.

ویایمن‌سازی مساجد، سینماها، سالن‌های اجتماعات و بازارهای سطح استان را نیز خواستار شد و گفت: ضروری است استحکام ساختمان‌ها در مقابل حوادث طبیعی و غیر طبیعیمورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.