فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی تا پایان فروردین سال آینده افتتاح می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، استاندار سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی توسعه بندر شهید بهشتی تا پایان فروردین خبر داد و گفت: توسعه بندر شهید بهشتی انجام شده و عملیات آن تا پایان سال به پایان می رسد و ما در انتظار تعیین وقت مقامات برای افتتاح آن در فروردین سال آینده هستیم.

علی اوسط هاشمی افزود: ظرفیت بندر شهید بهشتی و کلانتری در چابهار از 2 میلیون و 500 هزار تن در سال 62 به 8 میلیون و 500 هزار تن تا پایان فروردین 96 از دستاوردهای برجام است.

وی بیان کرد:  9 دستگاه جرثقیل به عنوان بعضی از تجهیزات بندری خریداری شده و تجهیزات در 2 بهمن وارد بندر شهید بهشتی شده است.

استاندار با بیان اینکه  اصلاح فاز توسعه‌ای این بندر می‌تواند زمینه ترانزیت کالا و ارز را از اقیانوس هند تا آسیای میانه و اروپا فراهم میکند  گفت: این بندر می‌تواند نقش مهمی در دستیابی کشورهای آسیای میانه محصور در خشکی به آبهای آزاد داشته باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: معتقدیم شاخص‌ترین ثمره بکارگیری اقتصاد مقاومتی، احیای بندر شهید بهشتی و کلانتری و ایجاد یک فرصت برای ایران در جهت نقش آفرینی در آبهای آزاد و اقیانوس هند است و به نظر ما این مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار