۲۹ سامانه هوشمند ثبت تخلف درخراسان رضوی به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون اول رئیس جمهور در آیین بهره برداری از  527 سامانه ثبت تخلف سرعت همزمان در کشور از طریق ویدئو کنفرانس افزود:  جان انسان‌ها برای ما ارزش بسیاری دارد و در سال‌های اخیر تلفات جاده‌ای کاهش قابل توجهی داشته اما بازهم مرگ و میر 16 هزار نفر بر اثر حوادث جاده‌ای آمار بالایی است و باید برای کاهش آن از مدیریت هوشمند بهره برد.

اسحاق جهانگیری تصریح کرد:ایران از نظر تلفات جاده ای در ردیف کشورهای نخست جهان قرار دارد و  مردم باید بدانند که تخلفات انجام شده بیش از هر چیز به خود آن‌ها و خانواده‌شان آسیب می‌رسانند.

او ادامه داد: پلیس تلاش می‌کند تا مردم با امنیت کامل به سفر بروند و بی‌تردید رعایت نکردن قوانین و انجام تخلفات اقداماتی مخالف این بخش است.

معاون اول رییس جمهور افزود: پلیس باید در زمان مناسب اقدامات لازم را انجام دهد و بی‌تردید، سامانه‌های هوشمند می‌تواند کمک قابل توجهی برای پلیس باشد.

جهانگیری اظهار کرد: مناطق حادثه‌خیز در کشور باید شناسایی و بررسی شود و ما نیازمند ایجاد سامانه‌های هوشمند در بخش‌های مختلف هستیم و خوشبختانه از نظر زیرساخت‌هایی ایجاد شده امیدواریم سامانه های بیشتری هم افتتاح کنیم.

وزیر راه و شهرسازی هم در این مراسم گفت: بیش از 210 کیلومتر جاده در کشور وجود دارد که‌  19 میلیون خودرو در کشور در آن تردد می کنند و این موضوع سبب شده تا کنترل سنتی تردد خودرو ها سخت شود.

عباس آخوندی تصریح کرد: این سامانه از نظر IT بی‌تردید، جز سه پروژه بزرگ IT در کشور است و در حال حاضر یک‌هزار و 780 دوربین در جاده‌ها وجود دارد که با فعال شدن این سامانه، ایران جز کشورهای دارای مدیریت هوشمند جاده‌ای خواهد شد.
او گفت: ایجاد ایمنی و امنیت از اهداف این سامانه است و خوشبختانه میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای در کشور به کمتر از 16 هزار نفر رسیده اما نیاز به نحوه کنترل هوشمند در جاده‌های ایران احساس می‌شود.

آخوندی تصریح کرد: همه سامانه‌های کشور برای کنترل هوشمند جاده‌ها در حال یکپارچه‌سازی است و مدیریت نگهداری راه‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امروز 29 سامانه ثبت تخلف سرعت در خراسان رضوی به بهره برداری رسید که بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر  از بزرگراه ها، آزاد راه ها و راههای اصلی را  پوشش می‌دهد و تا پایان  اسفند امسال 103 سامانه باقی مانده شامل ۱۶۳ دوربین ثبت تخلف در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

 انتهای پیام // ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.