وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

احیای زمین های کانون های ریزگرد با احداث کانال آب

وزير جهاد کشاورزی گفت: به منظور احيای زمين های تبديل شده به کانون ريزگرد در خوزستان، يک کانال آب احداث می گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمود حجتی، وزير جهاد کشاورزی که شامگاه گذشته وارد خوزستان شد بیان کرد: اين کانال آبرسانی آب را با سرعت 20 متر مکعب در ثانيه انتقال می دهد و برای مصارف مورد نظر منابع طبيعی و محيط زيست مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي اذعان داشت: کار اجرايي اين طرح و چند کانال آبرساني براي احياي زمين هاي بياباني منطقه آغاز شده و اميدورايم با سرعت و جديت به پيش برود.

حجتي افزود: همه امکانات کشور بسيج شده تا بتوانيم قبل از فصل گرما کار نهال کاري را به پيش ببريم و در حال حاضر از همه کشور نهال براي کاشت به منطقه فرستاده شده است.

وزير جهاد کشاورزي اظهار داشت: علاوه بر جهاد کشاورزي، همه دستگاه هاي استان و کشوري همکاري لازم را در اين زمينه انجام داده اند و چه در زمينه آب موقت و چه در زمينه آب دائم براي اين طرح، همکاري هاي خوبي از سوي اين نهادها انجام شده است.

وي خاطرنشان کرد: با اجراي اين طرح، کمربند سبز اهواز کامل شود و در صورت تامين آب مورد نياز يک پارک جنگلي عريض در اطراف شهر اهواز ايجاد کنيم.

محمود حجتی از همکاري سازمان هاي مردم نهاد مثل بسيج استقبال کرد و بیان داشت: اجراي طرح هاي بيابان زايي در خوزستان در کوتاه مدت مشکلي ندارد و اميدواريم اين اعتبارات در ميان مدت و بلند مدت هم تحقق پيدا کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.