مهاجم ملی‌پوش کشورمان در مصاحبه با سایت فیفا گفت:هیچ یک از ما تصورش را هم نمی‌کردیم که بعد از گذشت ۸ رویای پدرم تحقق یابد.

فصل تازه جام جهانی برای جهانبخشبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛به نقل از سایت فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) داستان علیرضا جهانبخش قبل از مسابقات جام جهانی 2006 شکل گرفت.

سایت فیفا در ابتدای این گزارش به تمجید از لژیونر ایرانی پرداخته و نوشته است: جهانبخش وقتی که فقط 20 سال سن داشت، برای تیم ملی ایران در جام جهانی به میدان رفت.

جهانبخش در مصاحبه اختصاصی با سایت فیفا گفت: من خاطره بسیار خوبی از تماشای مسابقات جام جهانی 2006 در خانه خودمان به همراه خانواده‌ام دارم. درحالیکه به همراه پدرم در حال تماشا یکی از بازی‌های ایران بودیم، پدرم رو به من برگشت و گفت: بزرگترین آرزوی من این است که روزی تو را با لباس پیراهن تیم‌ملی ایران در مسابقات جام جهانی ببینم. در آن زمان من فقط یک بچه بودم. هیچ از ما تصورش را هم نمی‌کرد که بعد از گذشت 8 سال این رویا محقق شود اما رویای پدرم محقق شد و تصمیم گرفتم که هر کاری را که اراده کنم می‌توانم انجام دهم.

فیفا در بخش دیگری از گزارش خود به خروج این بازیکن در ایران و حضور در فوتبال اروپا پرداخته است: «یکی از این تصمیمات شجاعانه جهانبخش در ۱۹سالگی گرفته شد و او ایران را ترک کرد و به باشگاهی ناشناخته یعنی نایمخن پیوست. با این حال نایمخن تنها گزینه جهانبخش نبود. مادرش با حضور علیرضا در فوتبال اروپا مخالفت نکرد اما از او پرسید که برای این تصمیم مصمم هستی که او پاسخش مثبت بود.»

ستاره ایرانی درباره این موضوع گفت: من می‌دانستم که  روزی مجبور به ترک ایران می‌شوم زیرا با رفتن به اروپا راحت‌تر می‌توانستم به تیم‌ملی ایران دعوت شوم. زمانیکه در ایران بازی می‌کردم برایم خوب بود اما واقعا در یک باشگاه کوچکی (داماش) فعالیت داشتیم که در آستانه سقوط بود. من هم می‌دانستم که کی‌روش واقعا برای بازیکنانی که در اروپا هستند ارزش قائل است. من در اینجا تغذیه و تمرین حرفه‌ای را از بازیکنان یاد گرفتم و تمام عناصری که کمک می‌کند تا به یک فوتبالیست کامل تبدیل شوم را آموختم.

در ادامه سایت فیفا به سیر پیشرفت جهانبخش و بازی کردن او در جام جهانی اشاره کرده است. هافبک تیم ملی ایران در این باره نیز گفته است: «جام جهانی فوق‌العاده‌ بود. حضور در جام جهانی در آن سن و سال اتفاق بسیار ویژه‌ای برای من بود. آن هم برای من که فقط چند ماه در اروپا بازی می‌کردم. تجربه و بازی در جام جهانی و لمس فضای باور نکردنی آن یک آرزو برای من بود. برابر بهترین بازیکنان جهان خودم را آزمایش کردم و امیدوارم که در جام جهانی بعدی بتوانم از این تجربیات استفاده کنم و باعث شوم ایران یک گام بیشتر جلو برود و به دور دوم جام جهانی روسیه برسیم، چرا که ما واقعا بد شانس بودیم که نتوانستیم از گروه‌مان در جام جهانی صعود کنیم.»

ستاره 24 ساله آلکمار در ادامه درباره بازی خاطره انگیر ایران با آرژانتین پرداخت و درباره اینکه 80 میلیون  ایرانی این بازی را تماشا کردند، گفت: من به یاد دارم که یکی از این 80 میلیون نفر بودم که بازی تیم‌ملی ایران را نگاه می‌کردم. در آن زمان آرزو می‌کردیم و دعا می‌کردیم که بهترین عملکرد را داشته باشند. من یک فرد احساسی و عاطفی هستم و زمانیکه به جام جهانی آمدم سعی کردم این احساس و عاطفه را در راه مثبت استفاده کنم. واقعا افتخارم می‌کنم که یک ایرانی هستم و به خاطر پرچم ایران حاضرم بسیار مبارزه کنم. احساس مسئولیت زیادی می‌کنم و انگیزه زیادی دارم که برای خانواده و کشورم افتخارآفرینی کنم و باعث افتخار است که برای تیم‌ملی بازی می‌کنم و همه حمایت آنها از خودم احساس می‌کنم.

جهانبخش درباره کی‌روش عنوان کرد: من به شخصه واقعا از کار کردن در کنار کی‌روش استفاده کردم. او زمانیکه من فقط 19 سال داشتیم به تیم‌ملی دعوت کرد و به من اعتماد کرد به همین خاطر از او و کمک مربی‌هایش تقدیر تشکر می‌کنم. او مربی‌ای است که همیشه بازیکنان جوان را می‌بیند و برای بهبود و پیشرفت آنها سعی می‌کند. من از رابطه‌ای که با کی‌روش داشتم همیشه لذت بردم. من هم راضی ام و مردم ایران هم از کی‌روش راضی هستند. 

ستاره ایرانی آلکمار در پایان درباره وضعیت تیم ملی ایران برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ گفت‌: ما به عنوان یک تیم از آمار مشخص شده دفاع می‌کنیم و این آمار خوب نشان دهنده این واقعیت است که میان خط دفاعی و حمله تعادل خوبی وجود دارد. ما در خط حمله مهاجمان خوبی داریم و در شرایط کنونی شانس خوبی را برای راهیابی به جام جهانی داریم. اکنون دو بازی مهم را پیش رو خود داریم. ابتدا ما باید در دوحه مقابل قطر بازی کنیم و در بازی بعد میزبان چین هستیم. برد در این دو دیدار ما را کمک می‌کند تا واقعا به جام جهانی نزدیک شویم. ما شرایط خوبی را داریم. بازیکنان خوبی داریم و سازمان دهی عالی داریم.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار