برای کاهش آمار طلاق و به منظور تحکیم بنیان خانواده‌ها، دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی در استان در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مریم کاری، کارشناس فرهنگی بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ۵۰ دوره آموزشی مهارت‌های زندگی در استان در حال اجراست و دوره‌های آموزشی در هر شهرستان متناسب با جمعیت آن سهمیه داده شده که در حال حاضر دو هزار زوج از این دوره‌های آموزشی استقبال کرده اند و هر روز نیز به تعداد متقاضیان افزوده می‌شود.
وی گفت: جلسات آموزشی به صورت کاملاً رایگان برای زوجینی که پنج یا شش سال از آغاز زندگی‌شان گذشته است، در سطح استان برگزار می‌شود.
کارشناس فرهنگی بانوان اداره‌کل تبلیغات خراسان رضوی با اشاره به اهداف برگزاری این کلاس‌های آموزشی، تصریح کرد: آشنایی زوجین با وظایف و مسئولیت‌ها در زندگی مشترک، نحوه مدیریت بحران‌های زندگی و کاهش آمار طلاق از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.
کاری افزود: این کلاس‌ها دارای هفت سرفصل آموزشی از جمله آشنایی با مؤلفه‌های ارتباط مؤثر بین همسران، تفاوت بین زن و مرد، مهارت حل تعارض، مهارت‌های جنسی، مسائل اقتصادی در خانواده، وظایف و حقوق متقابل زوجین نسبت به یکدیگر، خانواده و مراقبت‌های جنسی فرزندان است.
وی با بیان اینکه با معضل بلوغ زودرس فرزندان روبرو هستیم، گفت: ما باید تمام توان را به کار بگیریم تا فرزندانمان دچار بلوغ زودرس نشوند، زیرا این اتفاق اثرات منفی زیادی با خود به‌همراه دارد.
کارشناس فرهنگی بانوان اداره‌کل تبلیغات خراسان رضوی ادامه داد: تن‌ها عامل رسیدن به بلوغ زودرس ماهواره‌ها نیست، بلکه گاهی اوقات رفتار‌های والدین موجب به وجود آمدن این معضل می‌شود.
کاری افزود: دوره دوم این کلاس‌های آموزشی در سال آینده برگزار خواهد شد و ما سعی می‌کنیم با برگزاری تربیت مربی در سه ماه اول سال و تدوین یک کتاب آموزشی واحد، در تابستان سال آینده، آموزش یکسانی را به مخاطبان ارائه کنیم.
وی تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی خانواده و مراقبت‌های جنسی با سه سرفصل نوزادی، نوجوانی و جوانی در قالب سه جلسه کاربردی برای مخاطبان برگزار شده است که توانسته است رابطه خوبی را میان فرزندان و اولیاء ایجاد کند و تأثیر مثبتی بر نهاد خانواده داشته باشد.
کارشناس فرهنگی بانوان اداره‌کل تبلیغات خراسان رضوی افزود: این کلاس‌ها پارسال در ۱۶۰ مدرسه برگزار شد و حدود هفت هزار نفر از اولیاء در این کلاس‌ها شرکت کردند و با توجه به احساس نیاز آموزش و پرورش در خصوص برگزاری این کلاس‌ها، تصمیم داریم اگر بودجه کافی از سوی سازمان‌ها به دست بیاوریم، این طرح را در سال آینده به صورت استانی برگزار کنیم. انتهای پیام// ف. غ.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.