بیش از ۵ هزار زوج مشهدی شرکت کننده در طرح «با هم» تا پایان خرداد96 از موسسه توانبخشی فتح المبین بازدید خواهند کرد.

بازدید زوج‌های مشهدی از موسسه توانبخشی فتح المبین.به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر فرهنگسرای خانواده شهرداری مشهد در حاشیه بازدیدِ گروهی از زوج های شرکت کننده در طرح «باهم» از موسسه توانبخشی فتح المبین،  گفت: به منظور توجه به سلامت و سلامتی به عنوان بزرگترین نعمت الهی و در راستای کمک‌رسانی به افراد کم‌توان تصمیم گرفتیم از طریق «باهم» زوج‌های مشهدی با چالش بازدید و ارائه خدمت به افراد کم‌توان جامعه روبرو شوند.
 
مرضیه غفارنقیبی افزود: زوج‌ها ضمن این بازدیدها با مفاهیم ارج نهادن به سلامتی و محور قراردادن آن در زندگی و کمک‌رسانی به افراد کم‌توان آشنا می‌شوند؛ تا بیشتر به داشته‌های خود توجه کنند و در مسیر زندگی درگیر بیراه‌های توقعات نابجا و زیاده‌خواهی نشوند.
 
وی به ارائه خدمات از سوی زوجین به افراد کم‌توان موسسه فتح‌المبین اشاره و بیان کرد : هر زوج بنا به خواست خود وارد مسیر خدمت‌رسانی به این افراد می‌شود به عنوان مثال ارائه خدمات پزشکی سرپایی ، آرایشگری و آموزش دوخت عروسک از سوی چند زوج تقبل شده است.  
 
غفارنقیبی اضافه کرد: باشگاه همسران مشهدی در دومین دور برگزاری خود و طی چهار ماه گذشته به  بیش از پنج هزار زوج جوان خدمات آموزشی و مشاوره‌ای ارائه کرده است که پیش بینی می شود این تعداد تا پایان این دوره به مرز 10هزار زوج را برسد.
 
وی افزود: از جمله برنامه های باشگاه برای زوجین جوان مشهدی می توان به  خدمات آموزشی و مشاوره ای، تفریحی و اوقات فراغت  اشاره کرد.
 
مدیر فرهنگسرای خانواده شهرداری مشهد ادامه داد: هدف از برگزاری این طرح کمک به ارتقا سطح دانش و نگرش خانواده‌ها و زوجین، کیفیت بخشی به زندگی مشترک و توجه به مسائل آموزشی زوجین و استحکام بنیان خانواده به خصوص در سال‌های اولیه زندگی که بیشترین اختلاف‌ها و طلاق‌ها در آن دوره زمانی اتفاق می افتد؛ است.
 

وی اضافه کرد: البته با توجه به شاخص‌هایی که شورای شهر مشهد در حوزه تحکیم خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی تعیین کرده بود این طرح از سوی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، به عاملیت فرهنگسرای خانواده، پیگیری و اجرایی شد.
 
غفار نقیبی با بیان اینکه دومین سال اجرای طرح باشگاه مشهدی از اردیبهشت ماه جاری آغاز شد؛ عنوان کرد: مطالعات طرح از پایان اردیبهشت ماه آغاز و از ابتدای مهرماه جاری نیز با تبلیغات شهری و میدانی مراحل اجرایی طرح آغاز شد.
 
وی با اشاره به اینکه دومین سال اجرای طرح باشگاه همسران مشهدی تا پایان خردادماه آینده ادامه دارد؛ بیان کرد: با توجه به اینکه ابعاد این طرح وسیع و در سطح شهر مشهد طراحی شده است؛ همزمان با برنامه های آموزشی و ارائه خدمات، مراحل ثبت نام زوجین نیز انجام می شود.
 
وی تصریح کرد: نخستین برنامه این دوره از طرح «باهم» برای زوجین آموزش‌های عمومی خانواده و مهارت زندگی و آموزش‌های روابط جنسی و زناشویی زوجین را در برمی‌گیرد.
 
غفارنقیبی خاطرنشان کرد: همچنین در پایان مرحله نخست این دوره از «باهم» از هر زوج درخواست می شود تا چند فعالیت اجتماعی را که شامل بازدید از آسایشگاه معلولین، تشکر و قدردانی از فردی که نقش مهمی در زندگی آنان داشته، دلجویی و عذرخواهی از فردی که موجب دلخوری اش شده بودند و در نهایت نگارش یک نامه معرفی خود به همسر و تحویل آن به همراه زندگی شان است؛ انجام دهد.
 
وی همچنین از ارائه تسهیلات به زوجین مشهدی باشگاه «باهم» توسط 63 مرکز فروشگاهی و رفاهی خبر داد و گفت: بر اساس این توافق مراکز فروشگاهی و رفاهی در خصوص خدماتی مانند خرید جهیزیه، آتلیه و لوازم خانگی خدمات خود را با تخفیف استثنائی به زوجین ارائه می کنند.
 
انتهای پیام//ف.ف  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.