برای 2 واحد تولید قلمه گل محمدی و گیاهان دارویی در استان مجوز صادر شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی اصغر شریکیان مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت : با پیگیری های به عمل آمده و به همت تولید کنندگان، مجوز لازم برای ایجاد 2 واحد تولیدی قلمه گل محمدی و گیاهان دارویی در استان گرفته شد.

شریکیان افزود : پیش بینی می شود 120هزار قلمه ریشه دار گل محمدی و بیش از 300 نوع گیاه دارویی آویشن باغی، مریم گلی، بادرنجبویه، به لیمو و ... در این خصوص تولید شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته قلمه گل محمدی مورد نیاز استان از آذربایجان شرقی تامین شده بود ، اظهار کرد : پایه های رویشی گزیلا و پیردآف برای تولید نهال رویشی گیلاس و گلابی و به، ارقام گردو چندلر، فرانکت، فرنو و رند برای ایجاد باغ گردوی مادری به منظور تولید نهال گردو پیوندی برای نهالستان های متقاضی تامین شده است .

وی تامین ارقام و پایه های تجاری، نظارت بر روند تولید، توزیع وجابجایی نهال، هدفمند سازی یارانه نهال، احداث باغ مادری و تولید نهال شناسه دار را از برنامه ها و سیاست های اجرایی مدیریت باغبانی عنوان کرد.

شریکیان با بیان اینکه نظارت های لازم از مراکز عرضه نهال و نهالستان ها انجام می شود افزود: باغداران از کشت نهال بدون شناسه و تامین نهال از مراکز توزیع و نهالستان های غیرمجاز جدا خودداری و در این خصوص با کارشناسان باغبانی مدیریت های جهاد کشاورزی مشورت کنند.

گفتنی است :خراسان شمالی 344 هزار هکتار اراضی کشاورزی با 82 هزار بهره برداری راهبری دارد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.