سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان از راه اندازی بازارچه های مرزی پیشین و ریمدان در مرز سیستان و بلوچستان با پاکستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،محمد رفیعی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان  در حاشیه بیستمین اجلاس مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان گفت: راه اندازی بازارچه مرزی مشترک در منطقه کوهک شهرستان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان از جمله توافقات صورت گرفته در این اجلاس بود.

وی تصریح کرد: راه اندازی این بازارچه های مرزی به ارتقای روابط میان ایران و پاکستان مورد تاکید مقامات عالی رتبه 2 کشور کمک می کند.

وی افزود: هم اینک مبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و مسلمان پاکستان با جمعیت بیش از 200 میلیون نفر کمتر از یک میلیارد دلار است که این میزان قابل قبول نیست.

وی راه اندازی خط مرزبانی میان مرزبانان ایران و پاکستان، جلوگیری از قاچاق، تکمیل کمیته های کاری هر سه ماه یکبار، افزایش مبادلات اقتصادی، افزایش شمار مرزبانان پاکستان در مرزهای این کشور برای جلوگیری از اقدامات گروههای تروریستی و تکفیری را از دیگر توافقات صورت گرفته در اجلاس ذکر کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته در 2 سال آینده شاهد کمرنگ شدن تحرکات مرزی در مرزهای مشترک ایران و پاکستان خواهیم بود.

رفیعی اظهار داشت: با توجه به توافقات صورت گرفته مقرر شده که مبادلات ایران و پاکستان تا پنج میلیارد دلار ارتقا یابد.

 بیستمین اجلاس مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان از هفتم تا نهم اسفند امسال با حضور 25 نفر از مسئولان پاکستان و هیات ایرانی در چابهار برگزار شد و در آن تفاهم نامه مشترک مرزی در قالب حدود 30 بند به امضای مقامات عالی رتبه 2 کشور رسید. 

نوزدهمین اجلاس مشترک مرزی در کویته پاکستان برگزار شده بود. 

شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است. 

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار