شهرستان دشتی در لیست پنج شهرستان نامزد برای انتخاب شهرستان برتر در جشنواره باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان کشور قرار گرفته است.

شهرستان دشتی، نامزد جشنواره باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی با بیان اینکه این شهرستان در لیست پنج شهرستان نامزد برای انتخاب شهرستان برتر در جشنواره باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان کشور قرار گرفته است، اظهار داشت: در آیین اختتامیه این جشنواره که روز سه‌شنبه این هفته در تهران برگزار می‌شود، یکی از این شهرستان‌ها به عنوان برتر انتخاب خواهد شد.
 
حمید زارعی اضافه کرد: همچنین در این آیین مریم باشی از باشگاه رنگین‌کمان نامزد بهترین نامه به نویسنده کتاب٬ شکیبا زارعی مؤسس اولین باشگاه و سمیه شیرکانی تسهیل‌گر باشگاه رنگین‌کمان مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

زارعی با اشاره به اینکه در دشتی 214 باشگاه کتاب‌خوانی ثبت‌شده و اکثر مدارس این شهرستان دارای باشگاه کتاب‌خوانی هستند، افزود: موفقیت‌های بدست‌آمده حاصل تلاش‌ها و زحمات بسیار موثر آموزگاران و مدیران مدارس و اعضای باشگاههای کتاب‌خوانی است که دشتی را در بحث باشگاههای کتاب‌خوانی سرآمد کشور کرده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: استان بوشهر که بیشترین مرز دریایی با خلیج‌فارس دارد، دارای تنوع فرهنگی و هنری است و شهرستان دشتی نیز از این مهم مستثنی نیست و به همین دلیل کتاب و باشگاه کتاب‌ خوانی می‌تواند بهترین راه بسط و گسترش فرهنگ دشتی در میان سایر اقوام باشد.

وی تأکید کرد: سال آینده لیگ باشگاههای کتاب برگزار و باشگاههای فعال و برتر کتاب‌خوانی در لیگ برتر شرکت می کنند و از حمایت بیشتری نیز برخوردار خواهند شد.

از یک هزار و 500 باشگاه کتاب خوانی موجود در کشور 510 باشگاه در شهرهای بوشهر و خورموج راه اندازی شده است.

بتازگی شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران، و روستاهای درازی شهرستان دشتی و محمد صالحی گناوه به عنوان روستاهای دوستدار کتاب در کشور انختاب شدند.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.