مهدی گفت: تیم های لیگ برتری تا مهر 96 برای تکمیل مدارک صدور مجوز حرفه ای فرصت دارند اما نباید دنبال اسناد جعلی بروند.

سهیل مهدی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قرار گرفتن نام شش باشگاه لیگ برتری در لیست باشگاه های دارای مجوز حرفه ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: 16 باشگاه لیگ برتری هر سال مدارک خود را به وسیله نرم افزاری مانند نرم افزار TMS که زمان مشخصی دارد به AFC ارسال می کنند.
 
وی افزود: باشگاه ها مدارکی چون حقوقی، مالی، ثبت قراردادها، ورزشگاه ها و مانند آن را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده اند و این نهاد هم با بررسی مدارک تمام باشگاه های لیگ برتر کشورمان به شش باشگاه استقلال تهران، پرسپولیس تهران، ذوب آهن اصفهان، استقلال خوزستان، گسترش فولاد تبریز و فولاد خوزستان مجوز حرفه ای داده است. امیدوارم در مورد این شش باشگاه روال درست طی شده باشد چراکه سال گذشته یکی از تیم های عربستان برای AFC مدرک جعلی ارسال کرده بود و همین عامل سبب شد تا آن تیم از لیگ قهرمانان آسیا محروم شود.
 
مهدی ادامه داد: تمام مسئولیت ارسال مدارک برای دریافت مجوز حرفه ای با خود باشگاه ها است و در این میان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال حکم مشاور را دارند. از 16 باشگاه لیگ برتر تنها همین شش باشگاه مجوز گرفته اند.
 
وی درباره آخرین فرصت باشگاه ها برای تکمیل مدارک اظهار داشت: این مدارک باید فصل به فصل به AFC ارائه شود. از اردیبهشت تا مهر 96 باشگاه ها برای تکمیل مدارک خود فرصت دارند و در مهر هم این مدارک به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می شود. این نهاد هم پس از بررسی مدارک برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا مجوز صادر می کند، در واقع تیم های ایرانی که می خواهند در لیگ قهرمانان به میدان بروند باید این مجوز را دریافت کنند.
 
رئیس کمیته فنی و توسعه سازمان لیگ در پایان خاطرنشان کرد: برای باشگاه هایی که مدارکشان تکمیل نیست راهکار قانونی وجود دارد. مانند این که در بحث شکایت، عادل شیحی از باشگاه استقلال AFC کاملا در جریان باز بودن این پرونده قرار داشت و پس از آن که تنها 2 روز از فرصت باشگاه برای پرداخت مطالبات گذشت، بلافاصله از ما و مسئولان باشگاه استقلال خواستار توضیح شد. گاهی مواقع هم دیرکرد باشگاه ها و نقص مدارک با جریمه نقدی همراه می شود مانند این که تیم عربستانی برای ناقص بودن مدارک 150 هزار دلار جریمه شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار