فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان گفت: سیستان وبلوچستان بیش از دو هزار شهید در امر مبارزه با موارد مخدر، اشرار و معاندین تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سردار رحیمی  فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان گفت:استان سیستان و بلوچستان همواره به عنوان یکی از استان های مهم در نیروی انتظامی است که به دلیل حضور اشرار، قاچاقچیان، عوامل گروه های معاند و مخلان نظم و امنیت ،مهد شهادت و مرکز تقدیم هزاران شهید و جانباز بوده و باب شهادت در این استان باز است، به گونه ای که بیش از دو هزار شهید در این خطه در امر مبارزه با موارد مخدر ،اشرار و معاندین تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است. 

اعتماد اجتماعی با انجام اقدامات مناسب و به موقع  

فرمانده انتظامی استان، وظیفه پلیس در اجرای ماموریت ها را نگاه مردم مداری و جامعه محوری عنوان کرد و گفت: با انجام اقدامات مناسب و به موقع، اعتماد اجتماعی مردم به پلیس کرده و شان و جایگاه نیروی انتظامی را در جامعه و نزد افکار عمومی ارتقاء دهیم.  

سردار حسین رحیمی در خصوص مهمترین دغدغه های حوزه امنیت استان گفت:در گام نخست ارتقاء امنیت استان و در گام بعدی ارتقاء احساس امنیت شهروندان از مهمترین دغدغه ها می باشد که با ایجاد،توسعه و تعمیم روحیه آفندی در بین همه پرسنل نیروی انتظامی و اشراف کامل اطلاعاتی در حوزه جرایم جنایی،امنیتی،اطلاعاتی ،مواد مخدر و.. در این حوزه ها در حال تلاش و فعالیت می باشیم. 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: امروز با اقتدار می گوییم که بر اساس نظریه کارشناسان حوزه امنیت ،آرامشی که در استان طی دو سال اخیر ایجاد شده و مردم آن را تجربه می کنند در تمام سال های پس از انقلاب اسلامی بی نظیر است و از این سال ها، باید به عنوان سال های طلایی استقرار نظم و امنیت در سطح استان نام ببریم. 


وی تصریح کرد: نیروی انتظامی استان با اجرای طرح های متنوع پلیسی ،نا امنی را از نزد افکار عمومی جامعه برکنده و امنیت و آرامش را به جای آن جایگزین کرده، که زمینه ساز ارتقاء احساس امنیت در سطح استان شده است. 

این مقام ارشد انتظامی به توسعه و عمران منطقه سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: ما امروز شاهد هستیم که خیل سرمایه گذاران دولتی و خصوصی و جمع کثیری از فعالان عرصه های مختلف عمرانی و آبادانی در حال فعالیت در این منطقه هستند که طی سال های آینده مردم این منطقه از نتایج آن بهره مند خواهند شد. 

امنیت مقدمه رشد و توسعه جامعه/بستر توسعه گردشگری در استان فراهم است 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ، امنیت را مقدمه رشد و توسعه اقتصادی خواند و بیان داشت:سیستان وبلوچستان به دلیل قدمت تاریخی دیرینه و داشتن جاذبه های گردشگری فراوان یکی از مراکز مهم است که با توجه به امنیت مطلوب ،بستر های توسعه صنعت گردشگری در این منطقه فراهم می باشد. 

سردار رحیمی  گفت: با توجه به موقعیت و شرایط خاص منطقه ای و هم مرز بودن استان سیستان و بلوچستان با کشور های افغانستان و پاکستان و وجود منطقه آزاد چابهار از یک سو و نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل همواره یکی از ماموریت های مهم پلیس استان ،مقابله با قاچاق کالا بوده و از ابتدای سال جاری به عنوان اولویت کاری مهم، در دستور کار پلیس قرار دارد. 

ارائه خدمات پلیسی بدون توجه به مسائل قومی و مذهبی 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با انجام اقدامات جامعه محوری و مردم مداری پلیس و ارتباط تنگاتنگ با آحاد مردم ،تلاش بر این بوده که چهره یک پلیس علاقمند به مردم و به دور از توجه به مسائل قومی،مذهبی و طایفه ای به مردم معرفی شود و خدمات پلیسی را با بالاترین کیفیت به آحاد مردم جامعه ارائه دهیم. 

نگاه پلیس در اجرای ماموریت ها ،نگاه مردم مداری است 

سردار رحیمی افزود:تلاش کرده ایم که با حضور در بین سران طوایف ،ریش سفیدان و متنفذین اهل تشییع و تسنن ، فضای اخوت ،برادری ،وحدت و همدلی در بین اقشار مختلف مردم جامعه را گسترش دهیم که در نتیجه این اقدامات ،میزان نزاع های طایفه ای و قومی به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است و ما با نگاه مردم مداری از یک سو و برخورد قاطع ،مقتدرانه و قانونی از سوی دیگر در این مسیر حرکت خواهیم کرد. 

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار