نمایندگان مجلس میزان اختصاص قیر رایگان را به دستگاه های دولتی تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت بعدظهر امروز (یکشنبه 8 اسفند) در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه 96 با تصویب بند(ه) تبصره یک این لایحه موافقت کردند.
 
به موجب بند (ه‍) تبصره یک؛ شرکت ملی نفت ایران موظف است از منابع خود معادل ریالی چهارمیلیون تن قیر (VB) رایگان تا سقف مبلغ سی هزار میلیارد (۳۰. ۰۰۰. ۰۰۰. ۰۰۰. ۰۰۰) ریال به نسبت سیزده‌درصد (۱۳ %) در اختیار وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور)، جهت خاک‌پوش (مالچ) با قیرآبه (امولوسیون)، پنجاه و چهاردرصد (۵۴ %) در اختیار وزارت راه وشهرسازی جهت روکش آسفالت و آسفالت راههای روستایی و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری، هفده درصد (۱۷ %) در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت آسفالت معابر و بهسازی روستا‌ها و انجام پروژه‌های مشارکتی با دهیاری‌ها، سیزده درصد (۱۳ %) در اختیار وزارت کشور (سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) جهت آسفالت معابر شهرهای با جمعیت زیر پنجاه هزار نفر و سه درصد (۳ %) جهت نوسازی مدارس در اختیار وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) قرار دهد و در حسابهای فی مابین خود و خزانه داری کل‌کشور اعمال و با آن تسویه نماید.
 
شرکت ملی نفت ایران مکلف است تا پایان سال ۱۳۹۶ نسبت به تحویل کامل قیر (VB) به دستگاههای اجرائی ذی‌ربط اقدام نماید. این دستگاه‌ها مکلفند با رعایت شاخصهای مربوطه نسبت به ابلاغ سهم هریک از استان‌ها حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از ابلاغ این قانون اقدام نمایند.
 
گزارش عملکرد این بند به‌صورت سه‌ماهه توسط دستگاههای اجرائی ذی‌ربط به کمیسیون‌های عمران و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه می‌گردد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار