مدیر کل امور عشایراستان اردبیل از پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وام به عشایر این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر هنرمند افزود: یکی از مهم ترین برنامه های دست اندرکاران امور عشایری استان این است که آرد و نهاده های دامی که مهم ترین فاکتور در زندگی عشایری است به سهولت در اختیار این تولید کنندگان قرار دهند.

وی با اشاره به تأمین آب آشامیدنی این قشر زحمتکش افزود: تعداد ۴۸۰ سرویس آبرسانی را تاکنون از ابتدای سال جاری برای این عزیزان انجام دادیم تا مشکلی در خصوص تأمین آب شرب و بهداشت خانوار نداشته باشند که این مهم با جدیت و اهتمام بیشتری صورت می گیرد تا به همین رویه این عزیزان در سال های آتی نیز از این لحاظ با هیچ مشکلی رو به رو نشوند.

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل یادآور شد: برای اینکه حرکت کوچ عشایر با سهولت و در کمترین زمان ممکن صورت گیرد و با کوچ عشایر در جاده ها و بزرگراه ها شاهد حوادث ناگوار از جمله تصادف و تلف شدن دام و صدمات جانی برای این عزیزان نباشیم، ۵۰۰ سرویس ایاب و ذهاب برای احشام و کوچ صورت گرفته است که امیدواریم این خدمات در سال های آتی سیر صعودی به خود بگیرد.

هنرمند با اشاره به تأمین مایحتاج ضروری و دیگر تسهیلات لازم برای عشایر استان افزود: تا کنون 3 هزار و ۶۰۰ تن آرد در بین عشایر توزیع شده و برای تأمین غذای احشام نیز یک هزار و ۵۰۰ تن جو در اختیارشان قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره به اعطای تسهیلات به عشایر خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال جاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وام در اختیار این قشر قرار داده شده است که امیدواریم با حل مشکل سند مالکیت و وثیقه در بانک ها در سال های آتی بتوانیم اعطای این تسهیلات را با بهره کم بیش از پیش عملی کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.