مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی از کاهش 26.6 درصدی بارندگی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مطلبی فر گفت: بارندگی های 5 ماه گذشته ( ابتدای مهر تا پایان بهمن ) در این استان کاهش 12.1 درصدی نسبت به بلند مدت نشان می دهد.
وی، میانگین بارش استان در سال آبی زراعی جاری را 108.6 میلی متر اعلام کرد و گفت: در 5 ماهه نخست سال آبی زراعی گذشته به صورت میانگین 147.9 میلی متر و در 5 ماهه دوره بلند مدت 123.5 میلی متر بارش در استان ثبت شده است.
وی اعلام کرد: بیشترین بارش استان در سال آبی زراعی جاری از ایستگاه مرند به میزان 170.2میلی متر و کمترین بارش از ایستگاه جلفا به میزان 66 میلی متر گزارش شده است.
مطلبی فر اظهارکرد: مقایسه بارندگی های 18 ایستگاه استان آذربایجان شرقی نشان می دهد بیشترین کاهش بارندگی 5 ماهه سال آبی زراعی جاری نسبت به 5 ماهه سال گذشته از ایستگاه ملکان به میزان 50 درصد و نسبت به بلند مدت از ایستگاه عجب شیر به میزان 33.8درصد کاهش گزارش شده است.
وی همچنین گفت: در 5 ماهه امسال تنها در ایستگاه سهند افزایش بارش نسبت به سال گذشته به میزان 11 درصد ثبت شده و مرند با 12 درصد افزایش بارندگی نسبت به بلند مدت بیشترین افزایش را داشته است.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.