ارومیه؛

ارتقاء سطح سلامت جامعه از اهداف مهم نظام سلامت

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ارتقاء سطح سلامت جامعه از اهداف مهم نظام سلامت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی فرهنگیان گفت: هدف از این بازدید ارزیابی و پایش فعالیتهای انجام گرفته توسط واحد های مختلف این مرکز در راستای ارتقا سطح شاخص های سلامت شهرستان می باشد.

وی اظهار داشت: پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع و ارائه خدمات بهداشتی درمانی در راستای افزایش رضایتمندی مردم یکی از وظایف همکاران سلامت شهرستان مهاباد می باشد.

دکتر مرزنگ گفت: یکی از اهداف مهم نظام سلامت، ارتقا سواد سلامت مردم جامعه می باشد که موضوع انتقال قانون سلامت از سوی پزشکان خانواده به گروه هدف یکی از این اهداف می باشدتا بیمار برای مراجعه به مراکز درمانی دغدغه فکری نداشته و یا دچار سردرگمی نشود.

وی با اشاره به اولویت پیشگیری بر درمان گفت:آموزش و بالا بردن سطح سواد سلامت جامعه تحت پوشش مراکز سلامت از مهمترین وظایف همکاران بوده و می تواند در پیشگیری از بیماری ها نقش عمده ای ایفا نماید.

شایان ذکر است مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی فرهنگیان با داشتن 3 پزشک و17 نفر بهورزی و 18 نفرنیروی شاغل در مرکز، 7 خانه بهداشت و 13 قمر و 1 پایگاه سلامت شهری را با جمعیت حدود 26 هزار نفر تحت پوشش خود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.