استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی ظرفیت و پتانسیل بالای اقتصادی برای ایجاد شرکت های مشترک تجاری با جمهوری آذربایجان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛قربانعلی سعادت پنجشنبه شب در همایش تجاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گفت :ایران و آذربایجان نه تنها بعنوان دو کشور همسایه بلکه از نظر داشتن اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی در دنیا بی نظیر هستند بنابراین لازم است همکاری های ثمربخش در امور فرهنگی و اقتصادی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های مشترک زیادی بین دو کشور از جهات گوناگون وجود دارد افزود:برقراری ارتباطات بین دو کشور سبب خوشحالی مردم دو کشور شده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد:از اینکه بنا به تصمیم کمیسیون همکاری های مشترک سهم و جایگاهی برای همکاری بین استان های شمالغرب ایران و آذربایجان در نظر گرفته شده است سپاسگذاریم.

سعادت به سفر اخیر خود به کشور جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود:یک ماه قبل بهمراه مسئولینی از استان آذربایجان غربی به کشور جمهوری آذربایجان سفر و با رئیس جمهور این کشور و برخی از مسئولین دیدار و به گفتگو پرداختیم و در این سفر با بخشی از ظرفیت های جمهوری آذربایجان آشنا شدیم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد:در سفر ما به آذربایجان قرار شد یک هیئت تجاری برای آشنایی با توانمندی های استان به ایران و ارومیه سفر کنند که خوشحالیم در کمترین فاصله زمانی این امر محقق شد.

وی افزود:متقاعبا قول داده بودیم که بخشی از توانمندی های خودمان را برای نمایش به هیئت آذربایجانی آماده کنیم که در این میان نمایشگاهی از توانمندی های استان آماده سازی کرده ایم.

سعادت گفت:تفاهم نامه ای که بین کمیسیون صاحبکاران جمهوری آذربایجان و استان آذربایجان غربی امضا خواهد شد.

وی به ظرفیت های آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود:ظرفیت های بالقوه آذربایجان غربی در زمینه های مختلف میتواند همکاری های زیادی بین دو کشور ایجاد کند.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد:آذربایجان غربی در بسیاری از بخش ها از جمله منطقه آزاد ماکو میتواند برای همکاری بین دو کشور قرار داده شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.