استاندار آذربایجان غربی، نقش مردم آذربایجان غربی را در دوران دفاع مقدس بی بدیل عنوان کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ قربانعلی سعادت در دومین جلسه استانی شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی که در محل استانداری ترتیب یافت، با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: بسیاری از رزمندگان اسلام با تاسی از ائمه اطهار(ع) در جبه های حق علیه باطل حضور پیدا می کردند و در راه دفاع از آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نقش مردم آذربایجان غربی در دفاع از کیان اسلامی گفت: نقش مردم آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس بی بدیل است و تقدیم بیش از 12 هزار شهید در راه دفاع از آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی نشان از این مدعا است.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس نیز گفت: تکمیل و راه اندازی موزه دفاع مقدس و جمع آوری اسناد و اثار مربوط به رشادت ها و از جان گذشتگی های مردم استان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقس و همچنین دفاع از مرزهای ایران اسلامی و ارائه آنها در این موزه می تواند کاری ارزشمند در انتقال پیام شهیدان به نسل جدید باشد.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت کمک های مردمی و انجمن های مردم نهاد در احداث یادمانهای شهدا و نگهداری از آنها تاکید کرد و گفت: مردم استان نشان داده اند هرجا که لازم باشد برای کمک آماده اند و در این زمینه نیز بی شک حضوری فعال خواهند داشت .

در این جلسه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تاریخ پر افتخار و پرفراز و نشیب هشت ساله دفاع مقدس سرشار از رشادتها، شجاعتها، دلاورمردی ها، ایثار و از خودگذشتگی مردم در جای جای سرزمین پهناور ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: درراستای زنده نگهداشتن جان‌فشانی‌ها و ایثار شهدا و رزمندگان درآذربایجان غربی باید اقدامات زیادی انجام داد که این امرمستلزم سرمایه گذاری وهمکاری وتلاش تمامی دستگاههای مرتبط است.

سردار تیموری از آماده سازی وتکمیل پروژه ساخت موزه مرکزفرهنگی دفاع مقدس ارومیه خبر داد و گفت: ساخت و ساز در بخش سخت افزاری به اتمام رسیده وتنها بخش نرم افزاری باقی مانده که با تخصیص اعتبار به اتمام می رسد.

وی به اقدامات انجام شده در خصوص جمع آوری آثار دفاع مقدس در این موزه اشاره کرد و گفت: بیش از 900قلم اثر شهدا، رزمندگان، جانبازان، آزادگان و ادوات نظامی و همچنین 40 هزار برگ سند عکس وفیلم مربوط به دفاع مقدس جمع آوری شده است .

سردارتیموری به موضوعات مربوط به موزه آرایی اشاره کرد وگفت: سناریو موزه آرایی در 5 مقطع زمانی قبل ازانقلاب، حین انقلاب، قبل جنگ تحمیلی، طی8 سال دفاع مقدس و بعد از جنگ تهیه می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی به ضرورت تکمیل پارک موزه دفاع مقدس ارومیه نیزتاکید کرد وگفت:این پارک به عنوان ایستگاه اول راهیان نور منطقه مدنظر بوده که برای تکمیل به تجهیز مبلمان داخلی پارک، نورپردازی، نصب تندیس وآثارهنری، جانمایی ادوات نظامی و نیز الحاق پارک حاشیه رودخانه طلائیه به پارک موزه نیاز دارد.

در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیر از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان به دلیل خدمات شایسته این دانشگاه در حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس تقدیر شد.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.