رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه گفت: تدوین برنامه های 5 ساله توسعه براساس سند آمایش انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ طهمورث الیاسی در نشست خبری طرح مطالعاتی آمایش استان کرمانشاه که در سالن جلسات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: سند آمایش یک سند راهبردی توسعه بلند مدت است.

وی ادامه داد: از سند آمایش به عنوان یک سند بالادستی یاد می شود که اسناد پایین دستی و افق های برنامه ریزی کوتاه مدت بر اساس آن شکل می گیرد.

الیاسی تصریح کرد: تمامی برنامه های 5 ساله توسعه استانها و کشور بر اساس نتایج مطالعات اسناد بالادستی که همین سند آمایش است، تدوین می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه گفت: اگرچه هنوز نتایج مطالعات آمایش استان به تصویب نهایی نرسیده، اما برنامه ششم توسعه استان کرمانشاه با نگاه ویژه ای به نتایج اولیه این سند آمایش تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات آمایش در واقع نتایجی کالبدی را در اختیار مدیران برنامه ریز کشور قرار می دهد تا آنها بتوانند براساس نتایج این مطالعات برای توسعه بهتر کشور برنامه نویسی کنند.

این مقام مسئول در استان کرمانشاه تاکید کرد: منابعی که در راه انجام مطالعات آمایش استان صرف شده هرگز ازدید ما هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری و یک سرمایه گذاری بنیادی است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.