رئیس اداره آموزش‌ و پرورش بادرود گفت: مهم‌ترین عامل در جلب مشارکت‌های مردمی، آگاه کردن اولیا از تمام جوانب مشارکت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین ماهیان در همایش رؤسای انجمن اولیا و مربیان و مدیران مدارس بادرود اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش تعامل و همفکری مجموعه آموزش‌ و پرورش با نمایندگان انجمن اولیا و مربیان مدارس در راستای پیشبرد اهداف آموزشی پرورشی است.

وی افزود: تجربه نشان داده هر گاه یک انجمن اولیا و مربیان با تجربه، کارآزموده و آشنا به مسائل آموزشی و پرورشی در مدارس تشکیل‌ شده، آن مدرسه توانسته در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف خود موفق عمل کند و در این راه پیشرفت‌هایی نصیب این مجموعه می‌شود.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش بادرود تصریح کرد: نقش اولیای دانش‌آموزان در به ثمر رسیدن زحمات مربیان، بسیار مهم و حیاتی است؛ چراکه بر اساس تجربه کشورهای موفق، مشارکت اولیا در ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به مدارس، همواره با اثربخشی چشمگیر و موفقیت همراه بوده است.

وی ضمن اشاره به موانع و کاستی‌های موجود در این زمینه، مهم‌ترین انتظارات اولیا از مدیران و مدیران از اولیا را تشریح کرده و گفت: مهم‌ترین عامل در جلب مشارکت‌های مردمی، آگاه کردن اولیا از تمام جوانب مشارکت است.

ماهیان خطاب به مدیران مدارس نیز اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت کاری سیستم جدید مدیریت در آموزش‌ و پرورش بادرود مباحثی همچون تکریم همکاران و ارباب‌ رجوع، رعایت قانون و مقررات، پرهیز از سیاسی‌کاری در امور آموزش‌ و پرورش، مشارکت اولیا با مدرسه، برنامه محور بودن مدیران، آرامش و شادابی در محیط مدرسه، عدم تنبیه بدنی در کلاس و مدرسه و استفاده از خرد جمعی از سوی مدیران و همکاران فرهنگی است.

وی در پایان تأکید کرد: رویکرد اداره آموزش‌ و پرورش بر سه محور آموزش، پرورش و آرامش استوار شده و به همه مدیران مدارس اطمینان خاطر می‌دهیم که ملاک بررسی عملکرد مدیران و ارزیابی عملکرد مدیران مدارس فقط مباحث کاری و پیشرفت آموزشی و پرورشی خواهد بود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.