وی افزود: تجربه نشان داده هر گاه یک انجمن اولیا و مربیان با تجربه، کارآزموده و آشنا به مسائل آموزشی و پرورشی در مدارس تشکیل شده، آن مدرسه توانسته در پیشبرد برنامهها و اهداف خود موفق عمل کند و در این راه پیشرفتهایی نصیب این مجموعه میشود.
رئیس اداره آموزش و پرورش بادرود تصریح کرد: نقش اولیای دانشآموزان در به ثمر رسیدن زحمات مربیان، بسیار مهم و حیاتی است؛ چراکه بر اساس تجربه کشورهای موفق، مشارکت اولیا در ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به مدارس، همواره با اثربخشی چشمگیر و موفقیت همراه بوده است.
وی ضمن اشاره به موانع و کاستیهای موجود در این زمینه، مهمترین انتظارات اولیا از مدیران و مدیران از اولیا را تشریح کرده و گفت: مهمترین عامل در جلب مشارکتهای مردمی، آگاه کردن اولیا از تمام جوانب مشارکت است.
ماهیان خطاب به مدیران مدارس نیز اظهار کرد: مهمترین اولویت کاری سیستم جدید مدیریت در آموزش و پرورش بادرود مباحثی همچون تکریم همکاران و ارباب رجوع، رعایت قانون و مقررات، پرهیز از سیاسیکاری در امور آموزش و پرورش، مشارکت اولیا با مدرسه، برنامه محور بودن مدیران، آرامش و شادابی در محیط مدرسه، عدم تنبیه بدنی در کلاس و مدرسه و استفاده از خرد جمعی از سوی مدیران و همکاران فرهنگی است.
وی در پایان
تأکید کرد: رویکرد اداره آموزش و پرورش بر سه محور آموزش، پرورش و آرامش
استوار شده و به همه مدیران مدارس اطمینان خاطر میدهیم که ملاک بررسی
عملکرد مدیران و ارزیابی عملکرد مدیران مدارس فقط مباحث کاری و پیشرفت
آموزشی و پرورشی خواهد بود.
انتهای پیام/م