رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: همه مجوزهای لازم برای احداث "پتروشیمی اسلام‌آبادغرب" اخذ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛جهانبخش شکری گفت: این پتروشیمی می تواند پس از بهره برداری صنایع پایین دستی زیادی ایجاد کند.روند پیشرفت کار بسیار خوب است و تمام مجوزها از جمله مجوز تامین خوراک، مجوز  محیط زیست، مجوز آب و برق و ... اخذ شده است.


وی ادامه داد: اکنون تامین مالی پروژه از محل فاینانس باقی مانده که نیازمند حل و فاصل مسائل داخل کشور و توافق وزارت اقتصاد و دارایی کشور با بانک‌های خارجی است تا منابع مالی پروژه تامین شود.

شکری با اشاره به اینکه یک بانک چینی در این خصوص اعلام آمادگی کرده، خاطرنشان کرد: فقط مرحله توافق دولت با بانک خارجی باقی مانده است.

به گفته رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه، این مرحله فقط در دست وزارت اقتصاد و دارایی و مسئولین کشوری است و به محض آنکه منابع مالی تامین شود و فاینانس برقرار شود می‌توان عملیات عمرانی پتروشیمی اسلام آبادغرب را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: قراداد واحدهای متانول-MTO و ASU آماده است و مناقصه واحدهای باقیمانده هم در دست انجام می‌باشد، به علاوه برای واحدهای HDPE و PP  نیز در حال مذاکره برای لیسانس هستیم.

شکری زمان ساخت پتروشیمی چهارم استان کرمانشاه را چهار ساله اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذاری این پتروشیمی 1.6 میلیارد یورو است که از طریق فاینانس تامین خواهد شد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه میزان اشتغالزایی پتروشیمی اسلام آبادغرب در مرحله احداث را 10 هزار نفر دانست و یادآوری کرد: این پروژه در زمان فعالیت نیز برای 2500 نفر اشتغالزایی دارد.

وی معتقد است، اگر سرمایه‌گذاری خوبی توسط سایر بخش‌ها در صنایع پایین دستی این پتروشیمی انجام شود، می تواند حدود 500 طرح پایین دستی ایجاد کند که اجرای این طرح‌ها نیز می‌تواند برای حدود 30 هزار نفر ایجاد شغل کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.