رئیس فراکسیون امید گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصادی که خودکفایی کشور را دنبال می‌کند، مستلزم شناسایی و رفع نقاط آسیب اقتصاد ملی است.

تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم رفع نقاط آسیب اقتصاد ملی است
به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس طی پیامی به مناسبت برگزاری کنفرانس بین‌المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی گفت: معتقدم اقتصاد مقاومتی تنها یک شعار نیست بلکه واقعیتی ملموس است که نظام ما به آن رسیده است.

وی افزود: تبیین و تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی به عنوان الگوی متناسب با نظام جمهوری اسلامی در عرصه اقتصاد و پیشرفت، نیازمند مشارکت و همکاری افراد دلسوز دانشگاهی و اجرایی کشور است.

عارف تاکید کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصادی که علاوه بر هدف گسترش رفاه ملی، اهداف آسیب‌ناپذیری و استقلال و خودکفایی کشور را دنبال می‌کند، مستلزم شناسایی و رفع نقاط آسیب اقتصاد ملی است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: از مهم‌ترین نقاط آسیب مرتبط با حوزه انرژی می‌توان به وابستگی به بودجه نفت، خام‌فروشی، مصرف غیربهینه و وابستگی به فناوری خارجی در پروژه‌های مرتبط با صنایع این حوزه اشاره کرد.

عارف اظهار داشت: گسترش زنجیره ارزش افزوده ناشی از منابع نفت و گاز در داخل کشور، استفاده از فرصت‌های موجود در ارتباط با تعاملات منطقه‌ای، ایجاد ساز و کارها و ساختارهای مناسب برای استفاده بهینه از توان علمی و فناوری داخلی و طراحی سیاست‌های اصلاحی مرتبط با حوزه انرژی با دیدی جامع‌نگر و در کنار سیاست‌های مکمل در کنار سایر بخش‌ها، از جمله راهکارهای رفع نقص آسیب در حوزه انرژی است که امید است در این کنفرانس به آنها پرداخته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار