نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: بندی که مرتبط با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در کلیات لایحه بودجه دیده شده دارای ابهام است.

بند مرتبط با استفاده از منابع صندوق توسعه در لایحه بودجه دارای ابهام است

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود صادقی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال 96 طی اخطاری با استناد به اصل 110، بند 12 اصل 3 و همچنین اصل 52 قانون اساسی گفت: مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه که پیش‌بینی شده دارای ابهام بوده و شفاف نیست.

وی ادامه داد: بند 19 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر شفاف‌سازی در اقتصاد کشور تأکید داشته و بر جلوگیری از اقداماتی که منجر به فساد می‌شود تأکید دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: بند مربوط به استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در بودجه سال 96 دارای ابهام است و استفاده از منابع صندوق توسعه به گونه‌ای تعبیه شده که در لایحه و مصوبات تلفیق بسیار مهم است.

صادقی اذعان داشت: در اساسنامه این صندوق سازوکار به گونه‌ای تعریف شده که پرداخت‌ها از طریق اعطای تسهیلات بوده و نمی‌توان برداشت کرد.

وی با اشاره به مجوز بودجه سال 96 جهت اعطای تسهیلات به دانشگاه‌ها به مبلغ 2 میلیارد و 800 میلیون دلار گفت: در یکی از بندهای بودجه اجازه انتشار اوراق مشارکت با تضمین هیئت امنا داده شده اما سوال اینجاست که بازپرداخت این تسهیلات از سوی دانشگاه‌ها چگونه خواهد بود؟ چرا که براساس اساسنامه صندوق این پرداخت‌ها باید به صورت ارزی باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خاطر نشان کرد: در پاسخ به این اشکال بنده کمیسیون تلفیق بودجه تنها اعلام کرد که چون در قانون اساسنامه صندوق تنها اعطای تسهیلات وجود دارد نمی‌توان کمک کرد.

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی اداره ساعاتی از جلسه را به عهده دارد در پاسخ به صادقی گفت: صندوق توسعه ملی دارای اساسنامه است و به دستور مقام معظم رهبری می‌توان از این صندوق مبالغی پرداخت کرد اما شما می‌توانید در زمان بررسی جزئیات ابهام خود را در صحن بگویید.


انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار