رییس اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: به دنبال برودت ناگهاني هوا و بارش كم سابقه برف در استانهای جنوبی كشور، زنبورداران شهرضایی متحمل خسارت 7.5 ميليارد ريال ریالی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا تاکی عنوان کرد: تعدادي از گوسفندداران شاخص شهرستان در كارگاه آموزشي«روشهاي نوين افزايش
بهره وری در پرورش گوسفند و بز» كه در محل موزه ترويج مركز تحقيقات كشاورزي استان اصفهان برگزار شد بود شركت کردند.

وی اظهار کرد: در این كارگاه مطالبی درباره پروژه‌های اجرا شده و در حال اجرا جهاد کشاورزی به منظور اصلاح نژاد گوسفند و بز بومي در استان اصفهان مطرح شد.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرضا بیان کرد: در آينده نزديك پروژه انتقال ژنهاي مفيد از گوسفند و بزهاي اصلاح نژاد شده خارجي به گوسفند و بز بومي با مشاركت گله‌هاي شاخص در شهرستانهاي داراي شاخص استان آغاز می‌شود.

تاکی ادامه داد: هدف از اجراي اينگونه پروژه‌ها، پيشرفت ژنتيكي در گوسفندان بومي و نهايتاً افزايش بهره‌وري در توليد شير و گوشت به منظور افزايش عايدات توليد كنندگان اين بخش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اذعان کرد: متأسفانه برودت هوا و بارش كم سابقه برف در استانهاي جنوبي كشور، زنبورداران مهاجر از شهرستان شهرضا را كه عمدتا در فصل پائيز كلني‌هاي خود را به این استانها منتقل مي‌کنند، دچار خسارت کرد.

 رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا اضافه کرد: بر اساس بررسي‌هاي به عمل آمده ميزان خسارت وارده به زنبور داران مهاجر شهرضا حدود 7.5 ميليارد ريال برآورد مي‌شود.

تاکی از پيگيري و مكاتبه با فرمانداري این شهرستان و سازمان جهادكشاورزي استان اصفهان برای مساعدت خسارت ديدگان خبر داد.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.