معاون حقوقی باشگاه تراکتورسازی درباره محرومیت باشگاه تراکتورسازی و جریمه های این تیم از سوی فیفا توضیحاتی ارائه کرد.

آخرین وضعیت پرونده های حقوقی تراکتورسازی از زبان معاون حقوقیبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آرش نجفی در گفتگو با برنامه زنده موج فوتبال درباره حکم محرومیت باشگاه اظهار داشت: اگر بخواهیم علت این موضوع را بررسی کنیم می بینیم رایی که برای باشگاه تراکتورسازی صادرشده اولین رایی است که با توجه به مقررات جدید فیفا علیه باشگاهی صادر می‌شود.

سه پرونده غیر موجه در محرومیت تراکتورسازی موثر بود

وی در ادامه عنوان کرد: در مورد حمزه یونس آن چیزی که فیفا را متقاعد کرده که باید علیه باشگاه تراکتورسازی رأی صادر کند، 3 پرونده غیرموجه هم‌زمان با این باشگاه بود که روی میز حل اختلاف بوده و مسئولان این پرونده ها را ملاحظه می‌کردند، پس شرایط حاکم بر روی این موضوع تأثیر داشته است.

فسخ قراردادهای غیر موجه باعث محرومیت از نقل و انتقالات شد 

مشاور حقوقی باشگاه تراکتورسازی بیان کرد: علاوه بر  اینکه جریمه نقدی باید پرداخت کنیم و خسارت بازیکن شاکی را بدهیم، فیفا به دلیل فسخ های غیر موجه با بازیکنان خارجی، باشگاه تراکتورسازی را از 2 پنجره نقل و انتقالات محروم کرده است. مسئولان فیفا از فسخ قرارداد غیرموجه بازیکنان خارجی در باشگاه تراکتورسازی متعجب بودند.

فیفا بابت حل پرونده لوپز از تراکتورسازی قدرانی کرد

نجفی تصریح کرد: تراکتورسازی نزدیک 10 پرونده دارد و در حال حاضر خوشبختانه با تشکیل کمیته حقوقی، توانستیم پرونده‌ها را ساماندهی کنیم. در حال حاضر در موقعیت دفاع نیستیم بلکه در حال ساماندهی هستیم. نخستین پرونده را درباره لوپز حل کردیم و فیفا طی نامه‌ای به باشگاه از عبارت «همکاری ارزشمند» استفاده کرد که نشان‌دهنده این است که فیفا برای چنین اقداماتی ارزش قائل است.

اعتراض نکردن به حکم حمزه یونس عمدی نبوده است

وی گفت: درباره پرونده حمزه یونس ممکن است که به صورت غیر عمدی نامه ارسالی از سوی باشگاه به‌دقت خوانده‌ نشده باشد. رأی اصلی در مرداد ماه( آگوست) صادر شده است که مسئول حقوقی باشگاه توضیحات بیشتر را تقاضا کرده است که به باشگاه و فدراسیون ارسال‌شده است البته مشخص شد به توضیحات به‌ طور سهوی اعتراض نشده است، البته حتی اگر اعتراض هم می‌کردیم بر اساس فسخ‌های زودهنگام ما، فیفا این حکم را صادر می‌کرد.

محرومیت باشگاه استقلال با تراکتورسازی متفاوت است 

مشاور حقوقی باشگاه تراکتورسازی تأکید کرد: موضوع باشگاه استقلال تهران برعکس موضوع تراکتورسازی است. برای استقلال به دلیل پرداخت نشدن حقوق معوقه شیحی حکمی صادر شد و از مسئولان خواستند طی مدت 30 روز طلب این بازیکن را پرداخت کنند اما در خصوص تراکتورسازی چنین موضوعی نبوده و فیفا ما را به پرداخت مبلغی درباره حمزه یونس محکوم کرده است. فیفا ابتدا رأیی در 3 صفحه ارسال می‌کند و باشگاه 10 روز فرصت دارد تا دلایل بیشتری بخواهد که فیفا در طی 2،3 ماه توضیحات بیشتری بدهد و پس‌ از آن شما فرصت دارید در CAS اعتراض کنید.

با پرتغالی ها به توافق رسیدیم 

نجفی ادامه داد: کمیته حقوقی باشگاه اواخر آذرماه تشکیل شد و در حال نظم بخشیدن به پرونده‌ها بودیم. به هر حال این موضوع را مسئول حقوقی قبلی فراموش کرد و ما سعی کردیم پرونده لوپز را سامان دهیم. پرونده‌هایی در زمان‌های کوتاه برای تراکتورسازی صادرشده است که ما توانستیم برای ژائو ویلا و تونی اولیویرا توافق‌نامه‌ای تنظیم کنیم و این توافق‌نامه را به فیفا فرستاده است.

حکم محرومیت شامل سرمربی نمی شود

وی درباره اینکه آیا این محرومیت شامل جذب سرمربی می‌شود یا نه، در پایان خاطر نشان کرد: حکم محرومیت شامل سرمربی نمی‌شود و فقط درباره بازیکنان جدید است.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار