معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران مزیت های ویژه ای در زمینه انرژی خورشیدی، تابش خورشید و زیرساخت‌ها دارد.

مزیت های ویژه ای در زمینه انرژی خورشیدی در کشور مهیاستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ معصومه ابتکار در جمع اصحاب رسانه استان همدان با اشاره به اینکه دولت سیاست کم کربن را تصویب و پیوست برنامه ششم کشور کرده است، گفت: این سیاست در راستای کاهش آلودگی هوا، بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای باید به صورت جدی دنبال شود.

وی افزود: ایران مزیت های ویژه ای در زمینه انرژی خورشیدی، تابش خورشید و زیرساخت‌ها دارد و همچنین وجود سرمایه انسانی و نیروی تحصیل کرده ایران را به عنوان یکی از فرصت های خوب در عرصه جهانی برای سرمایه گذاری در موضوع انرژی های تجدید پذیر و انرژی خورشیدی معرفی کرده است.

ابتکار با بیان اینکه دولت یازدهم حمایت همه جانبه ای از سرمایه گذاری در این حوزه با مصوبات، حمایت ها و ارائه تسهیلات مناسب داشته است اظهار کرد: سرمایه گذاری در زمینه انرژی خورشیدی در بیشتر استان های کشور از جمله استان‌های مرکزی، شرقی، جنوبی و غربی در حال انجام ست.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: انرژی های پاک به خصوص انرژی خورشیدی در کاهش آلودگی هوا و کاهش آلودگی نیروگاه ها در شهرهای صنعتی بسیار مؤثر است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: برای انتقال تکنولوژی خورشیدی به نیروگاه ها و حتی ایجاد نیروگاه های خورشیدی خانگی نیز برنامه ریزی شده است.

ابتکار افزود: نیروگاه های خورشیدی برای شهرهای کشور بسیار مفید هستند و دولت از افرادی که در این زمینه سرمایه گذاری کنند ضمن تشویق، حمایت می کند.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.