انتقال بخش بزرگسالان بیمارستان شفا به بیمارستان بقایی 2، موجب مرتفع مشكل كمبود تخت‌های بستری این بخش شد.

تشریح علت جابجایی بخش بزرگسالان بیمارستان شفا اهوازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ دکتر احمد احمد‌زاده ديلمی، فوق تخصص خون و سرطان بيمارستان شفا اهواز اظهار داشت: در سال 58 ساختمان بيمارستان شفا در اهواز با 100 تخت مصوب احداث شد و در حال حاضر به دليل كمبود فضای فيزيكی، اين بيمارستان تنها 60 تخت بستري دارد. اکنون بیمارستان شفا از یک‌سو به علت افزايش بيماران سرطاني با انبوهي از بيماران نيازمند بستري در ليست انتظار و از سوی دیگر با مشکلات ناشی از فرسودگی مواجه شده است و این وضعیت علاوه بر تحميل هزينه هاي گزاف، گاه فرآیند ارائه خدمت را مختل می‌كند.

وی در خصوص انتقال بيمارستان شفا به بيمارستان شهيد بقایی 2، به  تاريخچه بيمارستان شفا اشاره و تصریح کرد: بيمارستان شفا در جنوب شرقی شهرستان اهواز در منطقه شهر دانشگاهی واقع شده است. اين بيمارستان يكی از مراكز درمانی و آموزشی تابعه دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز است كه  از سال 1368 تحت عنوان مركز درمان سرطان آغاز به کار کرد.

احمدزاده بیان داشت: بیمارستان شفا به عنوان يک بيمارستان فوق تخصصی و تخصصی درجه يک، در رديف يكی از بزرگ‌ ترين مراكز عمده در زمينه ارائه خدمات خون و هماتولوژی قرار دارد.  اين بیمارستان علاوه بر درمان بيماران مراجعه‌كننده،  پايگاه تحقيقات آموزش پزشكی و يک مركز تعليم و تربيت دانشجويان در سطح تخصصي و فوق تخصصي نیز محسوب می‌شود.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز بیان کرد: هر سال تعداد زيادی از دانشجويان پزشكی و رشته‌های وابسته و دستياران تخصصي تحت نظر اعضاي هيات علمي و روسای بخش‌های مختلف یيمارستان شفا تحت آموزش‌های علوم بالينی قرار می‌گيرند. می‌توان گفت اين بيمارستان به نوبه خود با داشتن بخش‌هايی مانند آزمايشگاه تخصصي، تالاسمي خون، آنكولوژی و هماتولوژی اطفال، خون، آنكولوژي و هماتولوژی بزرگسال، آی‌سی‌يو، اورژانس و پيوند به عنوان يک برند مطرح است.

وي انتقال بيمارستان شفا اهواز به بيمارستان شهيد دكتر بقایی 2 را اقدامی مناسب دانست و گفت: هم اكنون نيز با انتقال بخش بزرگسالان، مشكلات بیمارستان شفا در زمينه كمبود تخت‌های بستري مرتفع و بيماران بلافاصله بستری و عملا ليست انتظار در اين زمينه پاک شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.