طرح ملی حذف دفترچه بیمه نخستین بار در تامین اجتماعی مازندران اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد خورشیدی مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اجرای نخست این طرح در کشور از بین مراکز بیمه گذار در تامین اجتماعی مازندران گفت: در این مرحله همه خدمات ارائه شده به بیمه شدگان در مراکز ملکی سازمان اعم از درمانگاهها و بیمارستانها از سنتی دفترچه دار به الکترونیکی تغییر می یابد.

وی افزود: در اجرای این طرح با ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای هر بیمار در فرایند درمان پزشک با آگاهی از اقدامات انجام شده قبلی و دریافت سوابق درمانی بیمار داروهای مورد نیاز تجویز می کند.

خورشیدی تشکیل پرونده برای بیماران خاص و صرفه جویی سالیانه 60 میلیارد تومان از هزینه چاپ دفترچه جلوگیری از تجویز مجدد دارو را از جمله مزایای این طرح در مرحله نخست بر شمرد و مراکز قابل اجرای این طرح را در 5 بیمارستان و 12 درمانگاه و پلی کلینیک مازندرا ن اعلام کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه در این مرحله با ثبت الکترونیکی نسخه دارویی بیمار پیش از مراجعه بیمار به داروخانه ها ی درمانگاههای و بیمارستانها داروها آماده و توزیع می شود.

خورشیدی گفت: مرحله دوم این طرح با حذف دفترچه برای مراکز طرف قرارداد اجرا خواهد شد که در این مرحله توزیع دارو در داروخانه های خصوصی هم صورت می گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.