در سال‌های اخیر برگزاری مراسم و نمایش‌های آئینی که «غبار» هم یکی از این برنامه هاست، در حال رونق بخشی به موضوع شهادت غریبانه حضرت زهرا سلام الله علیهاست.

استقبال گسترده مردم از نمایش آئینی غبار در ایام فاطمیهطاهر دَه‌پهلوان مجری طرح و تهیه‌کننده نمایش آئینی «غبار» درگفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اجرای مخاطب پسند نمایش آئینی «غبار» اشاره کرد و افزود: نمایش آئینی «غبار 2» با عنوان «مرگ و ابریشم» از 19 بهمن در تالار وحدت به روی صحنه رفت و همانند نمایش «غبار 1» در سال 1393 با استقبال گسترده مخاطبین مواجه شد تا جایی که در زمان اجرای نمایش جای خالی در سالن و طبقات مختلف تالار وحدت وجود نداشت و برخی از تماشاگران ایستاده مشغول تماشای نمایش می‌شدند.

دَه‌پهلوان تاکید کرد: ما خواستیم تا سهمی در ترویج فرهنگ فاطمی در ایامی که مزیِن به نام حضرت زهرا (س) داشته باشیم و همچنین غربتی که در این ایام وجود دارد را منعکس کنیم. در سال‌های اخیر برگزاری مراسم و نمایش‌های آئینی که «غبار» هم یکی از این برنامه هاست در حال رونق بخشی به موضوع شهادت غریبانه حضرت زهرا سلام الله علیهاست.

وی گفت: نمایش آیینی غبار سعی دارد تا با پیوند میان تاریخ وقوع حادثه ناگوار شهادت با مسایل روز ذهن مخاطب را درگیر ماجراهای دیروز و امروز کند و تلنگری بر ذهن بزند که چه بسا در این زمان هم ممکن است ماجرای سقیفه تکرار شود.

وی ضمن قدردانی از عوامل اجرایی، پشت صحنه و هنرمندان نمایش «غبار»، تاکید کرد: این نمایش سطح اثر گذاری موضوعات آئینی و مذهبی بر هنر به‌خصوص تئاتر را به عرصه ظهور و بروز گذاشت و توانست بعد از سال‌ها نمایش آئینی را در عرصه تئاتر کشور به جایگاه واقعی خود برساند.

مجری طرح نمایش غبار تصریح کرد: علی لهراسبی خواننده پاپ کشور با اثر هنری که به ساحت مقدس حضرت صدیقه شهیده خانم فاطمه زهرا (س) تقدیم کرده است. یکی از هنرمندانی بود که اولین بار پا به روی صحنه تئاتر گذشت و در یازده اجرا گذشته سه برنامه به صورت زنده برای تماشاگران، اجرا داشت.

وی با عنوان کردن هدف اصلی نمایش «غبار» را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هر شب در پایان اجرای نمایش غبار و با حضور هنرمندان این نمایش از خانواده های شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و لشگر فاطمیون، شهدای مظلوم ناجا و شهدای آتش‌نشان تجلیل بعمل آمد و از یکی از جانبازان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی تقدیر شد.

مجری طرح نمایش غبار در پایان خاطر نشان کرد: اجرای نمایش «غبار» از 9 اسفند ماه مجددا آغاز و  تا 16 اسفند ادامه در تالار وحدت ادامه خواهد داشت.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار