رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: با حضور استعدادیاب‌ها در سراسر کشور و زیر نظر داشتن بازیکنان، می‌توان آینده و پشتوانه تیم‌های ملی پایه را تامین کرد

تاج: بحث استعدادیابی برای فوتبال کشور بسیار اهمیت داردبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج، رئیس فدراسیون در جمع استعدادیابان فوتبال سراسر کشور گفت: از اینکه این همایش برگزار شده تا برنامه های فدراسیون و کمیته جوانان به مرحله اجرا برسد، جای خوشحالی دارد. با توجه به اینکه کشور ایران پهناور و وسیع است و بحث استعدادیابی برای فوتبال کشور بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: در گذشته با وجود زمین های خاکی بازیکنان زیادی مد نظر مربیان قرار می گرفت اما اکنون با رشد و توسعه در فوتبال نمی توان بازیکنان را در اولین فرصت استعدادیابی کرد. معتقدم آموزش و پرورش فضای بسیار مساعدی برای رشد نیروهای خلاق و توانمند تیم ها و بازیکنان بسیار قوی دارد و از بین آنها برترین بازیکنان انتخاب و در مسابقات مناطق، منتخب باشگاهها و یا به صورت مجتمع بازی می کردند. اما اکنون این مسابقات کم رنگ شده و باید برنامه ریزی دقیق تری را در این زمینه داشته باشیم.

تاج ادامه داد: تحصیل بچه ها برای ما الویت دارد. با برگزاری مسابقات، بازیکنان باید برای حضور در رقابتهایی که به میزبانی مناطق مختلف برگزار می شود، از تحصیلات خود دور می ماندند. بر همین اساس با برنامه ریزی دقیق سعیمان بر این است که بازیکنانی که استعدادیابی می شوند و در اختیار تیم های ملی قرار می گیرند، باید از هر لحاظ بهترین باشند. برای ما بسیار اهمیت دارد که بازیکنان از لحاظ رفتار و کردار، تحصیلات، فنی و تکنیک وتاکتیکی بهترین باشند. طرح مناطق 9 گانه را به مرحله اجرا گذاشته تا بتوانیم بسیاری از موانعی که بر سر راه تیم ها  وجود داشت را حل کنیم. بحث رفت و آمد تیم ها، بودجه و بسیاری از موارد دیگر در بخش استعدادیابی برای ما قابل اهمیت است و با اجرای برنامه های مختلف سعی بر آن داریم تا به هدفمان که همانا موفقیت تیم های پایه است، برسیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: با اعضای کمیته جوانان و کمیته فنی و توسعه بارها نشست های مختلفی را برگزار کرده و درباره تقسیم استانهای کشور به مناطق 9 گانه است، اقدام کرده و بتوانیم با اجرای برنامه های دقیق در راستای توسعه و فوتبال کشور گام برداریم. در هیچ دوره ای نمی توان گفت که حتما تیم پایه بهترین است. باید بازیکنان را مرتبا استعدادیابی کرد و این امر میسر نمی شود مگر اینکه بازیکنان را مد نظر قرار بگیریم. با حضور استعدادیاب ها در سراسر کشور و زیر نظر داشتن بازیکنان، می توان آینده و پشتوانه تیم های ملی پایه را تامین کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار