نخستین دانش آموخته ام دی/ ام پی اچ دانشگاه علوم پزشکی شیراز فارغ التحصیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان فارغ التحصیلی نخستین دانش آموخته ام دی/ ام پی اچ در شیرازاز شیراز؛ دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: یکی از مسائل مهمی که در آموزش پزشکی باید دنبال شود، این است که به تدریج به سوی دانشگاه های نسل سوم پیش برویم، زیرا با این کار دانشگاه ها علاوه بر پژوهش و آموزش،  می توانند پژوهش را به یک فناوری ارتقای سلامت تبدیل کنند، تا به صورت یک فرآیند، برای تشخیص زودرس و معالجه بیماری موثر باشد.

 
وی افزود: در این راستا در مرحله نخست، باید بتوانیم پژوهش را تقویت کرده و دانشجویان پزشکی علاقه مند به این دوره را جذب کنیم، به همین دلیل در دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و تهران یک برنامه ای آغاز شده که درصدی از دانشجویان برجسته و ممتاز دانشگاه ها، که  علاقه مند به تحقیق هستند، همزمان با دوره دکتری عمومی ام دی وارد دوره  ام پی اچ برای آموزش روش های تحقیق، می شوند.
 
دکتر محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آئین گفت: هدف از راه اندازی دوره ام پی اچ در این دانشگاه را تحقیق و شناسایی مشکلات و بیماری مردم جامعه، آموختن روش های تحقیق و پیدا کردن راه حل آن است.
 
مدیرگروه  ام پی اچ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: ام پی اچ یا دوره عالی آموزش سلامت، چهار واحد پایان نامه و 31 واحد دروس تئوری و عملی دارد که محتوای آموزشی آن، تمرکز بر سلامت جامعه است.
دکتر علیرضا صالحی، با بیان اینکه پنج سال از راه اندازی این رشته می گذرد، افزود: دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و شیراز در این رشته پیشرو بوده اند.
 
او ادامه داد: دانشجویان پزشکی با معدل بالا، از سال سوم پزشکی وارد این دوره می شوند و در کنار دروس پزشکی، این دوره را می گذرانند.
 
دکتر صالحی، بیان کرد: برای نخستین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دوره ام پی اچ ویژه اساتید بالینی راه اندازی شد که در اردیبهشت سال آینده، این اساتید فارغ التحصیل می شوند.
انتهای پیام/ن
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.