بخشی از پروژه‌های زیرساختی منطقه گردشگری شیدای شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۹ ماهه اول امسال و به منظور رونق صنعت گردشگری و جذب توریسم در منطقه گردشگری شیدای شهرستان بن، بخشی از پروژه‌های زیر ساختی و آسفالت ریزی این منطقه اجرا شد.

قاسم شهبازی افزود: ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه آب رسانی منطقه با ۷ کیلومتر لوله گذاری، ۲۰ درصد پیشرفت در پروژه‌های برق رسانی و خریداری لوله‌های داخلی برای گاز رسانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه زیرساخت این منطقه هزینه شد اضافه کرد: آسفالت ۱۵ کیلومتر جاده، ایجاد ۳۲ دهنه پل و آماده سازی جاده دوم منطقه گردشگری از سه راه حیدری هم آغاز شده است.

شهبازی ادامه داد: از مجموع محدوده ۳۱۴ هکتاری منطقه گردشگری شیدا، ۱۱۸ هکتار  به علت معارضات خارج شد و تعداد فاز‌ها از ۳ به ۲ کاهش یافت.

وی با اشاره به واگذاری منطقه ویژه اقتصادی استان از سال ۹۰ به سازمان همیاری شهرداری‌ها گفت: تا کنون یک کیلومتر عملیات خاک برداری، کوه بری و زیرسازی در این منطقه صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری افزود: شرکت‌هایی می‌توانند به عنوان مشاور مناطق اقتصادی فعالیت کنند که دارای ۶ رتبه آب، فضای سبز، راه‌سازی، مطالعات جغرافیای و اقتصادی باشند.

قاسم شهبازی با اشاره به مشارکت این سازمان در اجرای آسفالت ۲۱ روستا در مناطق مختلف استان طی  ۹ ماهه اول امسال اضافه کرد: آسفالت ۷ شهر نیز در این مدت به صورت کامل اجرا شده است.

شهبازی با اشاره به ۳ رشته جدید در دانشگاه علمی و کاربردی وابسته به سازمان همیاری شهرداری‌ها ادامه داد: در سال تحصیلی آیِنده رشته‌های کارشناسی عمران حمل و نقل شهری، کاردانی دهیاری و امور شورا‌ها و کاردانی عمران ترافیک شهری به منظور توانمند سازی و افزایش عملکرد دهیاری‌ها در استان اضافه می‌شود.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار