طرح هادی 37 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور تهیه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آیین بهره برداری از طرح های شهرستان کیار به مناسبت دهه فجر گفت: طرح هادی 37 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور برابر با 98 درصد این روستاها تهیه و به مرور اجرا می شود.

محمدرضا شاملو افزود: مطابق برنامه ششم توسعه سالانه 150 هزار مسکن برای اقشار کم درآمد در شهرها و روستاهای کشور احداث می شود.

وی با بیان اینکه در 15 هزار روستای کشور طرح هادی اجرا شده است ادامه داد: در 2 برنامه چهارم و پنجم توسعه بیش از 2 میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی و نوسازی شد.

شاملو اضافه کرد: بیش از سه میلیون و 80 هزار واحد مسکونی و تجاری در مناطق روستایی کشور با همکاری روستاییان و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سند دار شده است.

وی گفت: مطابق برنامه ریزی ریزی انجام شده تا پایان سال 1404 سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم سازی خواهد شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در یک و نیم سال گذشته بیش از 2 میلیون متر مربع آسفالت ریزی در 3 هزار و 500 روستای کشور انجام شده است.

شاملو اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه، ایمن سازی 30 درصد بافت های روستایی در برابر حوادث و تهیه و بازنگری طرح های هادی برای 10 هزار روستا و ساماندهی و بهسازی 20 درصد روستاهای مرزی مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای ایمن سازی و احیای بافت های روستایی در راستای هدف های گردشگری در 300 منطقه کشور نیز در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار