مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: به دنبال ایجاد موجی برای شناسایی توانمندهای شغلی زنان در عرصه های مختلف مدیریتی هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: یک تفاهم نامه ای در سال گذشته بین حوزه زنان و خانواده وزارت کشور در خصوص توانمندسازی زنان مدیر در سطح کشور به امضاء رسید که برگزاری این دوره در کرمانشاه در راستای اجرای این تفاهم نامه است.

وی اظهار داشت: با جدیت در راستای توانمندسازی و ارتقاء مهارت های شغلی زنان مدیر و مسئول در کشور حرکت می کنیم و به همین منظور بیش از 2 هزار نفر از زنان مدیر کشور تا پایان اردیبهشت ماه این دوره را خواهند گذراند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: بیش از 2 هزار و 200 زن در کشور برای شرکت در این دورها ها شناسایی شده اند که اولین این دوره در استان خراسان رضوی از 15 بهمن ماه برگزار شد و و  تلاش داریم کل این دوره ها را در تمامی استان های کشور تا پایان اردیبهشت ماه برگزار کنیم.

وی هدف از برگزاری این دوره های آموزشی را افزایش کیفیت پست های مدیریتی توسط زنان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه تعداد مدیران زن از لحاظ کمیت قابل انتظار نیست بنابراین قصد داریم با برگزاری این دوره های آموزشی، کیفیت مدیریت توسط زنان را افزایش دهیم که این مسیر می تواند راه منطقی برای افزایش کمیت این قشر موثر جامعه باشد زیرا افزایش کمیت و مهارت های شغلی زنان برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه بیش از 20 سال است که در حوزه زنان فعالیت دارم، گفت: در این دوره ها می خواهیم که دانستنی ها و معلومات خود را در خصوص رویکرد متعارف در حوزه زنان بیش از پیش مورد مطالعه قرار دهیم و هدفی جز این نداریم.

فرهمندپور با اشاره به سه رویکرد متفاوت در مواجهه با جایگاه زنان گفت: سه رویکرد در مواجهه با جایگاه زنان وجود دارد که اولین رویکرد آن دیدگاه سنتی نسبت به زن با مولفه هایی همچون باور به ناتوانی و فرودستی زنان در مقایسه با مردان، محدود سازی حوزه نقش آفرینی زنان، آسیب خیز دانستن هر گونه حضور اجتماعی زنان می باشد که این رویکرد هیچ ارتباطی به دین ندارد بلکه ریشه در سنت ها و حرف های کهن دارد.

وی دومین رویکرد در مواجهه با جایگاه زنان را دیدگاه مدرن مبتنی بر اندیشه های فمینستی عنوان کرد، اظهار داشت: این رویکرد اعتقاد به برابری کامل و انکار مطلق نقش های جنسیتی دارد.

وی بیان داشت: زنان دارای پست مدیرکل یا معاون آن در دستگاه های اجرایی و همچنین زنان شاغل در دستگاه های اجرایی به عنوان مشاور و کارشناسان شاغل در فرمانداری ها و استان هایی که فرماندار زن یا بخشدار زن دارند ، مشمول شرکت در این دوره های آموزشی هستند.

انتهای پیام/ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.