مشهدی شریف معتقد است مسابقات مسافت کوتاه شنا دختران نشان داد چرخ شنا بانوان هم چنان می چرخد.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مسابقات شنا مسافت کوتاه قهرمانی کشور دختران بالای 15 سال پس از دو سال وقفه جمعه 22 بهمن به مدت سه روز در جزیره کیش برگزار شد و تیم تهران به عنوان قهرمانی رسید. 

محبوبه مشهدی شریف  مربی تیم تهران درباره برگزاری این رقابت ها بعد از مدتی وقفه اظهار داشت: دختران شناگر بالای 15 سال به دلیل برگزار نشدن مسابقاتی در این رده انگیزه خود را از دست می دهند و شنا را کنار می گذارند. زمانی که متوجه شدیم قرار است مسابقات مسافت کوتاه برای دختران برگزار شود بسیار خوشحال شدیم. برپایی چنین رقابت هایی انگیزه دختران بالای 15 سال، مربیان و شناگر کم سن و سال تر را نیز برای ادامه کار بالا می برد. مسابقات مسافت کوتاه نشان داد چرخ شنا بانوان هم چنان می چرخد. 

وی ادامه داد: در رقابت های مسافت کوتاه بیشتر شناگران قدرتمند که سال ها بود شنا را کنار گذاشته بودند از جمله زهرا حسین زاده و دنیا حسینی حضور داشتند. اگر برگزاری این رقابت ها تداوم داشته باشد آن ها نیز به کار خود ادامه می دهند و دختران شناگر دیگر نیز نگران پایان زود رس عمر ورزشی خود نخواهند بود. 

مشهدی شریف درباره پوشش کامل مسابقات از سوی کمیته ای از خبرنگاران تصریح کرد: همه ما از این موضوع متعجب شدیم. در سال های گذشته به هیچ بانوی خبرنگاری اجازه داده نمی شد تا از شناگران مصاحبه تهیه کند اما در مسابقات مسافت کوتاه کیش چندین خبرنگار خانم مسابقات را پوشش دادند و از شناگران مصاحبه، فیلم و عکس تهیه شد. همین اتفاق انگیزه دختران را بالا برده است. 

مربی تیم شنا شهر تهران خاطر نشان کرد: تیم دختران تهران در استخرهایی تمرین می کنند که با هزینه های خود اجاره می کنند.همه ساله نیز اجاره استخرها افزایش می یابد و شرایط برای تمرین سخت می شود. نائب رئیس بانوان فدراسیون در این راستا تلاش های قابل تقدیری انجام داه است. امیدواریم فدراسیون و هیئت شنا استان تهران حداقل استخرهایی با اجاره نیم بها در اختیار ما قرار دهند. به علاوه این که انتظار داریم همانند سال های گذشته مسابقات لیگ و رقابت های کشورهای اسلامی برگزار شود تا شناگران دختر انگیزه لازم برای حضور در سطح ملی را نیز داشته باشند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار