مشاور وزیر آموزش و پرورگفت:خانواده استوار بر چهار ستون اصلی محبت، اعتماد، احترام و گذشت بنایی بعد از توحید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام سیدجواد بهشتی در ویژه برنامه گوهر آرامش در تالار آزادی دانشگاه کاشان گفت:400 آیه در مورد خانواده در کلام وحی وجود دارد که تمام مسائل ریز و درشت زندگی ما را دربر می گیرد.

وی، خانواده را بنایی بعد از توحید دانست و خبر اساس مجموع روایات و احادیث می توان نتیجه گرفت که این بنا بر چهار ستون استوار بوده که شامل محبت، اعتماد، احترام و گذشت است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، محبت را مهم ترین ستون بنای خانواده دانست و گفت : بیشترین وزن بنای خانواده بر ستون محبت وارد می شود که اگر این ستون سست و متزلزل باشد احتمال فروپاشی نظام خانواده افزایش می یابد.

حجت الاسلام بهشتی،‌محبت را ناظر به سه حوزه قلبی، زبانی و عملی برشمرد وگفت: نباید به محبت قلبی اکتفا نمود و حتما بایستی آن را در جلوه اظهار و رفتار به همسر نشان داد که این امر نیز با اقداماتی نظیر بیان جملات محبت آمیز، دادن هدیه و غیره صورت می گیرد.

وی سپس با اشاره به انواع گفتگوهای ممکن میان دو فرد نظیر زن و شوهر عنوان کرد: اگر این صحبت ها در قالب مشاوره و حتی مباحثه بیان شود مثمر ثمر است اما چنانچه این گفتگوها رنگ و بوی مشاجره  و مجادله به خود بگیرد دارای تأثیر منفی در روابط زوجین است.

این کارشناس مسائل خانواده، با یادآوری میل خانم ها به صحبت کردن افزود: باید مردان خانواده با درک این ویژگی بانوان مدتی را برای گفتگوی محبت آمیز همسر خویش صرف کنند که در غیر این صورت این نیاز برآورده نمی شود که در این صورت یک ظلم بزرگ واقع شده است.

حجت الاسلام بهشتی، سپس در مورد عنصر احترام به عنوان یکی از ستون های دوام خانواده، از مصادیق تکریم همسر در موقع صدازدن و همچنین استقبال از همسر در موقع ورود به خانه نام برد.

وی همچنین با اشاره به دو ستون «اعتماد» و «گذشت» افزود: اعتماد دربردارنده اعتماد مالی و اخلاقی است که زوجین باید با رعایت آن موجب تقویت محبت میان یکدیگر شوند و در عین حال با فراموشی اشتباهات و خطاها، از نکات منفی گذشته  با گذشت عبور کنند.

وی در پایان اظهارداشت:مساله خانواده یکی از گرفتاری های بزرگ جهان امروز است به طوری که 10 رتبه نخست دچار این چالش از کشورهای غربی هستند.
شایان ذکر است سخنران این ویژه برنامه که قرار بود حجت الاسلام قرائتي باشد به دلیل کسالت جسمی از طریق فایل ویدئویی با حاضران از لزوم ازدواج در سنین پایین و همچنین ضرورت فرزندآوری برای استحکام بنیان خانواده سخن گفت.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار