فرماندار هریس برای ایجاد انگیزه در روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها،خواستار تسهیل اعطای تسهیلات شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرماندار شهرستان هریس درجلسه کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری شهرستان ، عملکرد بانک ها در ارتباط با ارایه تسهیلات بانکی را بسیار سخت گیرانه وناکارآمد دانست .

تقویمی عمده تخصیص تسهیلات اشتغالزایی در بخش مشاغل خانگی در شهرستان هریس را در قالب اقتصاد مقاومتی به واحد های کوچک و زود بازده از جمله پرورش زنبور عسل ، قارچ خوراکی،پرورش ماکیان ،صنایع تبدیلی وصنایع دستی در سالجاری عنوان کرد و افزود: از مجموع 8/4میلیارد ریال اعتبار صندوق کارآفرینی و امید شهرستان بیش از 7/5میلیارد ریال به کارآفرینان و جوانان جویای کار پرداخت شده و تحقق 91 درصدی جذب منابع را شاهد بوده ایم.

وی در ادامه به پرداخت 1/7میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی از طرف اداره بهزیستی و 2/5 میلیارد ریال از سوی کمیته امداد به مدجویان محروم شهرستان خبر داده و استقلال مالی و خودکفایی مدد جویان را از ثمرات مهم این تسهیلات بیان کرد .

وی افزود در سایه حمایتهای دولتی در سالجاری در مجموع برای 362 نفر اشتغال پایدار ایجاد گردیده است .

فرماندار هریس با اشاره به اینکه کلیه دهستانهای این شهرستان جزء مناطق کمترتوسعه یافته محسوب می شوند از کارگروه اشتغال استان خواست برای ایجاد انگیزه لازم برای تثبیت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت نیروی کار فعال ، حجم تسهیلات خود اشتغالی در زمینه قالیبافی و دامداری را هم از نظر سهم شهرستان و هم از نظر سقف تسهیلات فردی افزایش دهند.

تقویمی همچنین خواستار ارائه راهکار عملی برای تسهیل اخذ تسهیلات و نوع وثایق و ضمانت های بانکی شد.

وی جذب سرمایه گذاران به شهرستان را از اولویتهای کاری فرمانداری هریس دانست واز آغاز مقدمات استقرار کارخانه چسب هل و خرید زمین احداث کارخانه به مساحت 500 هکتار خبر داد وافزود با استقرار این واحد تولیدی حداقل برای 2500 نفر شغل پایدار در منطقه ایجاد میشود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.