در سبک و ژانر تنوع داریم به همان میزان که بازی های اکشن طرفدار دارد از آثار دیگر هم اسقبال می شود.

تولید کنندگان بازی رایانه ای به دنبال بحث تجاری نیستندبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود بلالی داور جشنواره نهم رسانه های دیجیتال  گفت: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره از تنوع بالایی برخوردار است و در یک سطح نیستند چراکه برخی از آنها سطح بالایی دارند به خصوص در بازی های موبایل تنوع خوبی را شاهد هستیم.
وی در خصوص تنوع آثار تصریح کرد: در سبک و ژانر تنوع داریم به همان میزان که بازی های اکشن طرفدار دارد از آثار دیگر هم اسقبال می شود و این نشان می دهد تولید کنندگان به درکی رسیده اند که به دنبال
سبک (به فروش) بحث تجاری نمی روند بلکه به سمت سبک های مختلف با تنوع خاصی حرکت کرده اند.
وی در خصوص وضعیت تولید بازی های رایانه ای در ایران عنوان کرد: این موضوع به دو بخش تقسیم می شود تولیدات آثار با حمایت دولت وبخش دوم تولیدات خصوصی را شامل می شود. البته ما در بخش خصوصی موفق تر عمل کرده ایم اما در بخش دولتی آثار قابل توجهی را ندیده ام معمولا یک اثر تولید شده سال ها استفاده می شود از طرفی در تولیدات خصوصی خلاقیت، تنوع خوبی را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: متاسفانه آثار به طور کامل ارسال نشده است و هر ساله این مشکل را داریم از طرفی آثار ارسالی ابتدا غربال گری می کنیم و بعد از انتخاب در بخش های مختلف به صورت تخصصی توسط داوران بررسی می شود.
بلالی در خصوص ترکیب داوران بیان کرد: امسال ترکیب جوان و متنوعی را برای داوران انتخاب کردیم سال های گذشته از چهره های شناخته و با سوابق داوری استفاده شد و همین روال ادامه داشته است البته امسال می خواهیم از چهره های جوان که سابقه داوری ندارد اما در زمینه کاری از اساتید هستند و انگیزه ای برای جوانان باشد.
وی افزود: چهار داور در بخش های هنری محتوایی،دیزاین ،فنی،بازی های کوچک خلاقانه آثار را بررسی می کنند.
داورجشنواره نهم رسانه های دیجیتال در حوزه بازی های موبایل عنوان کرد: حضور جشنواره رسانه های دیجیتال و حضور مردم ارسال اثار اتفاق خوبی است چراکه حوزه بازی زنده است اگر چنبن نمایشگاهی نباشد این حوزه جذابیت خود را از دست می دهد.


منبع: روابط عمومی واموربین الملل مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار