معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکت های وابسته به صندوق‌های بازنشستگی جانشین بخش خصوصی نیستند بلکه مکمل این بخش هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت میرزایی معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه نمایشگاه صندوق‌های بازنشستگی پیشران توسعه ملی که امروز(سه شنبه) در مصلی تهران برگزارشد، اظهار داشت: تلاش 8 ماهه مجموعه بزرگی از مدیران 22 هلدینگ و 400 بنگاه اقتصادی امروز به پایان رسید. این نمایشگاه جایی بود که مدیران و بنگاه‌ها بتوانند شایستگی های خود را به نمایش بگذارند.

وی افزود: در یک ماه اخیر سایت نمایشگاه بیش از یک میلیون بازدید داشته است و تعداد زیادی از مدیران بنگاه های اقتصادی از این نمایشگاه بازید داشتند. شاید مهم ترین کارکرد این نمایشگاه این بود که توانست ظرفیت صندوق های بازنشستگی خودمان را نشان دهد. 

معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر کار تاکید کرد: ما جانشین بخش خصوصی نیستیم، بلکه مکمل بخش های خصوصی هستند و مثل تمام شرکت‌های بخش خصوصی به قوانین پایبند هستند و در مناقصات شرکت می کنند .

وی افزود: صندوق های بازنشستگی شفاف ترین بخش اقتصادی کشور هستند و دلیل ان حساسیتی است که مردم روی آن ها دارند و ما از این شفافیت استقبال می کنیم، 70 درصد شرکت ها وابسته به صندوق های بازنشستگی بورسی هستند و از صد بنگاه شفاف بورس 33 مورد آن ها متعلق به صندوق ها هستند و نرخ بازدهی شرکت های وابسته به صندوق‌های بازنشستگی بسیار بالا است.

میرزایی بیان داشت: صندوق های بازنشستگی هیچ چیز مخفی ندارند و همه ی موارد را به نمایش گذاشتند و تمام صورت های مالی شرکت هایی که زمانی با شش سال تاخیر تهیه می شد، امروز به روز شده است. 

وی ادامه داد: امروز  در حاشیه اختتامیه نمایشگاه از سامانه هوش تجاری رونمایی می شود، در این سامانه  تمام فعالیت های مالی شرکت های شستا به  صورت آنلاین و برخط بررسی می‌شود و باید تا شهریور سال 96 تمام 400 بنگاه وابسته به صندوق های بازنشستگی زیر مجموعه این سامانه قرار گیرند، همچنین از چند پروژه زیست محیطی شرکت ذوب آهن اصفهان هم رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار