میرزایی در مراسم افتتاح صندوق‌های بازنشستگی؛

برنامه جامع شفافیت ملی طی دو ماه آینده تقدیم دولت می‌شود

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه جامع شفافیت ملی طی دو ماه آینده از سوی وزارت رفاه تدوین و تقدیم دولت می‌شود.

برنامه جامع شفافیت ملی طی دو ماه آینده تقدیم دولت می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت میرزایی معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح صندوق‌های بازنشستگی پیشران توسعه ملی که امروز(یکشنبه) در مصلی تهران برگزار شد، با تأکید بر اینکه دغدغه ما از برگزاری این نمایشگاه نمایان‌سازی شفافیت است، اظهار داشت: این مقوله به عنوان یک رویکرد ملی برای پاسخگو بودن به ذینفعان اصلی مخصوصا بازنشستگان و کارگران باید محور فعالیت‌ها قرار گیرد.

وی به ادغام سه وزارتخانه در یک وزارتخانه اشاره کرد و افزود: امیدواریم برنامه جامع شفافیت ملی طی دو ماه آینده از سوی وزارت رفاه تدوین و تقدیم دولت شود.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی دو مأموریت اصلی وزارت مربوط است، یادآور شد: حرکت به سمت صندوق‌های اقتصادی پایدار با پوشش حداکثری و بدون تبعیض و همچنین وجود بنگاه‌های اقتصادی شفاف و بالنده باید به صورت جدی مد نظر باشد.

میرزایی به حضور شرکت‌ها و هلدینگ‌های مختلف اقتصادی و صنعتی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه اقتصاد ایران در سال‌های گذشته به فساد مبتلا بوده اما امروزه صندوق‌های بازنشستگی در بالاترین سطح شفافیت قرار گرفته‌اند، چراکه صورت‌های مالی آن‌ها به روز و به هنگام ارایه و تصویب می‌شود، در حالی که در شش سال گذشته این امر محقق نمی‌شد.

وی به حضور 70 درصد شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی از 130 شرکت اشاره کرد و گفت: امید داریم که 30 درصد مابقی نیز در آینده نزدیک وارد بورس شود.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از 100 شرکت بورسی برتر 33 شرکت متعلق به صندوق‌های بازنشستگی هستند، افزود: صندوق‌های بازنشستگی امروز پیشران توسعه صادرات غیرنفتی، تأمین ارز، ایجاد اشتغال و توسعه مناطق محروم هستند.

میرزایی با بیان اینکه مجموع ارزش سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی از 200 هزار میلیارد ریال در ابتدای دولت یازدهم به 350 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است، گفت: از 30 طرح و پروژه بزرگ سال 95، بخش عمده‌ای در مناطق محروم و متمرکز بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار