مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: از جمله نقاط ضعف بوشهر در زمان بحران می‌توان به کمبود و یا نبود امکانات و تجهیزات پیشرفته مورد نیاز برای مدیریت صحیح و بهنگام حادثه اشاره کرد.

نقطه ضعف بوشهر در زمان بحران، کمبود امکانات است
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، قاسم قائدی با بیان اینکه اساس کار مدیریت بحران آموزش، برگزاری مانورهای مختلف در راستای پیشگیری و کاهش تلفات مالی و جانی در حوادث طبیعی و انسان ساخت است، اظهار داشت: در این راستا هماهنگی‌های بین دستگاهی، برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی و مانورهای مختلف در استان انجام شده است.

وی از دیگر فعالیت‌ها در این راستا را بازدیدهای مختلف از نقاط مخاطره‌آمیز استان و برنامه‌ریزی برای رفع آن نام برد.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به نقاط ضعف بوشهر در زمان بحران افزود: از جمله نقاط ضعف بوشهر در زمان بحران می‌توان به کمبود و یا نبود امکانات و تجهیزات پیشرفته مورد نیاز برای مدیریت صحیح و بهنگام حادثه اشاره کرد.

قائدی با بیا اینکه صنایع و معادن بسیاری در استان بوشهر وجود دارد، گفت: تجهیز  به امکانات پیشرفته برای زمان حادثه بسیار مورد نیاز است.

وی ضمن اشاره به اینکه حادثه خبر نمی‌دهد، بیان کرد: هر لحظه ممکن است حوادثی در نقاط مختلف کشور، استان، شهرستان و بخش‌ها روی دهد لذا باید آمادگی کاملی را در این زمینه داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به اهمیت و ضرورت پیش‌بینی‌های لازم قبل از وقوع بحران، خاطرنشان کرد: باید همه مخاطرات استان شناسایی و راهکارهای اجرایی و لازم برای مدیریت آن انجام شود تا در  شرایط بحران تصمیم‌گیری‌های آنی و به موقع انجام داد و در صورت وقوع بحران ابعاد حادثه کمتر شود.

قائدی در خصوص برنامه‌های آینده مدیریت بحران استان به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مستمر اشاره کرد و گفت: اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر با پیگیری با دیگر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مسئول در حوزه مدیریت بحران در تلاش است تا نسبت به تامین منابع مالی و تجهیز شرایط عملیاتی مدیریت بحران به امکانات مورد نیاز به توانمندی در این حوزه بیافزاید.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.