در مراسمی از مروجان سلامت مدارس آذربایجان شرقی تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  رئیس اداره سلامت نوجوانان و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درتجلیل از مروجان سلامت در مدارس آذربایجان شرقی این مراسم  گفت : هدف اصلی مدارس مروج سلامت تربیت نسلی سالم و مفید است.
دکتر طاهری  در همایش مدارس مروج سلامت آذربایجان شرقی افزود : این مدارس در 8 محور آموزش سلامت  ، خدمات بالینی ، سلامت محیط ، بهبود تغذیه ، فعالیت بدنی ، ارتقای سلامت کارکنان ، سلامت روان و مشاوره ، مشارکت والدین فعالیت می کنند .
 
وی گفت : هم اکنون 19 میلیون جامع التعلیم و 13.5 میلیون دانش آموز در کشور  نیازمند آموزش اصولی ، رفتارها و مهارتهای اجتماعی و سبک تغذیه سالم هستند و این مدارس  مدارس نقش اصلی را در نهادینه کردن این موضوعات در کشور دارند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت : مدارس برای انتقال مفاهیم سلامت ، بهترین مراکز هستند.
 
پاشایی  افزود : ارتقای فرهنگ بهداشت عمومی و سطح سلامت جامعه به همراه ترویج فرهنگ ورزش همگانی یکی از عوامل اصلی کاهش هزینه های درمانی است .
 
وی خاطرنشان کرد:  سالانه 130 میلیون جلد کتاب در مدارس توزیع می شود که اگر هر یک از آنها دارای  یک پیام بهداشتی باشد ، بخش مهمی از جامعه را آگاه می کند.
 
پاشایی موفقیت در توسعه مدارس مروج سلامت را مستلزم همکاری نزدیک و مستمر دانشگاه علوم پزشکی تبریز و این اداره کل دانست و  گفت : برای اجرای برنامه ها نیاز به طرحها و راهبردهای علمی و مدون داریم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم گفت : 700 هزار معلم و دانش آموز به همراه 20 هزار نفر از کارکنان دانشگاع علوم پزشکی تبریز اعضای برنامه مدارس مروج سلامت هستند.
 
صومی افزود : افزایش کیفیت زندگی و ترویج سبک زندگی سالم در سه سطح دانش آموزان ، معلمان و اولیاء دانش آموزان عمده هدف طرح مدارس مروج سلامت  است .
 
به گفته وی  25 درصد دانش آموزان استان دچار اضافه وزن هستند و به همین دلیل تغییر سبک زندگی و تغذیه آنها یکی از مهمترین سرفصلهای مدارس مروج سلامت است.
 
صومی افزایش اعتماد به نفس، ایجاد عزت نفس، ارتباطات و مهارت های ارتباطی برای رفاه وسلامت روانی-حیاتی را از فواید مدرسه مروج سلامت در جامعه برشمرد.
 
وی افزود :  رفتارهای بهداشتی و ارزش های کسب شده در دوران کودکی ونوجوانی معمولا در طول زندگی ادامه پیدا می کند بنابراین  موظف به تشویق دانش آموزان برای یادگیری و تجربه اندوزی هستیم.
 
در پایان این مراسم از مروجین سلامت در مدارس استان تجلیل شد.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.