در شهر مشهد به طور میانگین روزانه 1800 تا 2000 تن زباله تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خلیل الله کاظمی معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: از این میزان 1200 تن روزانه در محور 35 کیلومتری مشهد در مسیر جاده میامی، دفن می‌شود که با توجه به مطالعات و اقدامات کارشناسی این محل تا سال 1408 گنجایش زباله‌های روزانه شهر مشهد را دارد.

وی تصریح کرد: در کنار آن روزانه 22 تن زباله بیمارستانی نیز جمع‌آوری و دفن می‌شود.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه زباله‌ها در یک دسته‌بندی کلی شامل زباله‌های تر و خشک هستند گفت: از زباله‌های تر می‌توان به پوست میوه، سبزیجات و پسماندهای فضای سبز اشاره کرد و از زباله‌های خشک و فسادپذیر نیز می‌توان به انواع فلزات، پلاستیک، پارچه، شیشه، چوب و کاغذ نام برد.

کاظمی درخصوص راه‌اندازی سایت شماره 2 مدیریت پسماند گفت: کل مساحت سایت 494 هکتار است که 30 هکتار آن به صنایع بازیافت مواد و انرژی اختصاص یافته و 44 هکتار نیز تبدیل به فضای سبز شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا اولین واحد صنعتی این مجموعه با ظرفیت پذیرش و پردازش روزانه هزار تن زباله و با مساحتی به وسعت 5500 مترمربع به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد افزود: این سالن پذیرش و پردازش زباله با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا و استفاده از توانمندی‌های مهندسان ایرانی ساخته شده است.

کاظمی گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال احداث شده تا دفن زباله کمتر و پسماندها بیشتر بازیافت شود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.