مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر نیمی از جمعیت کشور که بالغ بر 42 میلیون نفر هستند تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

بهره‌مندی 42 میلیون نفر از خدمات تأمین اجتماعی/سرمایه‌گذاری‌ در صندوق بیمه‌اجتماعی رقابت با بخش خصوصی نیستبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدتقی نور‌بخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صندوق‌های بازنشستگی پیشران توسعه ملی که امروز در مصلی تهران برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر نیمی از جمعیت کشور که بیش از 42 میلیون نفر هستند تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند، اظهار داشت: پنج میلیون مستمری بگیر سازمان تأمین اجتماعی و خانواده آنها در تمام ابعاد زندگی خدماتی همچون درمان، هزینه کفن و دفن، سفرهای زیارتی و غیره دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت خدمات به خانواده تأمین اجتماعی از مهم‌ترین اهداف این سازمان است، افزود: بدون تردید ایجاد امنیت اجتماعی برای نیروهای شاغل جزو مأموریت‌های این سازمان محسوب می‌شود و در خصوص این موضوع نیز دولت تدبیر و امید گام‌های بسیار ارزشمند و موثری برداشته است.

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه سازمان‌هایی که شأن آن در حد بابک زنجانی و اجرای فعالیت‌های اقتصادی نامناسب و ناهمسو با مأموریت‌هایشان بود در حال حاضر به سطحی رسیده‌اند که تعامل خوبی با شرکای خود دارند، تصریح کرد: باید در زمینه برد اقتصادی و سرمایه‌ای در حد توانمان استفاده کنیم.

نوربخش با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی یک صندوق بین نسلی است، یادآور شد: در فرمایشات مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره شده که اگر تأمین اجتماعی یک صندوق بین نسلی است باید سرمایه‌گذاری کند چرا که منابعی که در خصوص آن بیمه‌گذاران اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند باید حفظ شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: تأمین منابع پایدار و رعایت حفظ ارزش ذخایر سازمان تأمین اجتماعی شفاف عمل کرده و می‌تواند در عرصه اقتصادی پاسخگو باشد.

نوربخش با تأکید بر اینکه بدون شک هدف از سرمایه‌گذاری‌های یک صندوق بیمه اجتماعی رقابت با بخش خصوصی نیست، گفت: با مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی می‌توانیم به مهم‌ترین هدف خود که کسب سود از سرمایه‌گذاری‌ها است دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در منابع و مصارف وابسته به فضای کسب و کار قرار دارد، یادآور شد: افتخار داریم که در ماه بیش از پنج هزار میلیارد تومان بدون وابستگی به پول نقد و مالیات تأمین منابع می‌کنیم و آنها را مستمری داده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار