لاهیجان به عنوان یکی از نامزدهای پایتخت کتاب ایران انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در سومین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، شهرستان لاهیجان یکی از ٢٠ شهر نامزد پایتخت کتاب ایران شد.

قاسم مصفا افزود: شهرستان لاهیجان بین 102 شهر که برنامه ها و فعالیت های خود را به دبیرخانه ارسال کردند، پس از داوری یکی از٢٠ شهر منتخب اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: رویداد انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف کمک به توسعه پایدار  فرهنگی و اجتماع‌ محور شهرها، انسجام‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی و بومی برای ترویج کتاب‌خوانی و تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: این عنوان به شهری اعطا می‌شود که از نظر هیات داوران بهترین و موثرترین برنامه را برای ترویج کتاب‌خوانی ارائه کرده و تضمین‌های لازم را برای اجرای آن داده باشد.

مصفا افزود: شهر منتخب علاوه بر دریافت لوح تقدیر از مقامات عالی‌رتبه کشوری، مجموعه‌ای از تسهیلات، اعتبارات و منابع فرهنگی را دریافت خواهد کرد.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.