امام جمعه اردبیل گفت: نیاز است اتاق فکر نخبگان در اردبیل راه‌اندازی شود و خروجی این اتاق در مسیر توسعه و پیشرفت استان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با مخترعان، فرهیختگان و نخبگان استان اردبیل اظهارداشت: یکی از نیازهای اساسی در استان اردبیل راه‌اندازی اتاق فکر نخبگان است که انتظار می‌رود این اتاق هر چه زودتر راه‌اندازی شده و خروجی این اتاق فکر در مسیر توسعه و پیشرفت استان باشد.

وی گفت: امروز دیگر زمان حرف زدن و آمار ارائه کردن نیست بلکه باید در عمل اقدامات انجام شده توسط دستگاههای اجرایی و نخبگان ارائه شود تا شاهد اقدامات عملیاتی شده که می‌تواند برای منطقه موثر باشد، باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: انتظار از نخبگان، فرهیختگان و مخترعان در حال حاضر بسیار بالا بوده و این افراد باید متناسببا تحولات دنیا پیشرفت کنند چرا که عقب‌ماندگی در این حوزه می‌تواند زمینه‌ساز عدم پیشرفت کشور و منطقه شود و ما باید خودمان را با تحولات دنیا هماهنگ کنیم.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: نیاز است در جلسات بعدی با نخبگان،فرهیختگان و مخترعان اقدامات عملی ارائه شود چرا که در حال حاضر مهمترین نیاز کشور تولید ایده‌ها و فکرهای جدید است که این امر برای ما اهمیت بسزایی داشته و باید مسئولان مربوطه به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه اردبیل افزود: نخبگان یکی از ارکان مهم پیشرفت کشور هستند و انتظار از این افراد با توجه به ظرفیتهای موجود کشور ومنطقه بسیار زیاد است و ما باید با برنامه‌ریزی هدفمند مسیر توسعه و پیشرفت منطقه را با استفاده از ظرفیتهای موجود رقم بزنیم.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود زمینه ابتکار و نوآوری در بین جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان فراهم شود و این امر به یک فرهنگ همه جانبه تبدیل شود تا شاهد شکوفا شدن ظرفیتهای مختلف در استان اردبیل توسط نخبگان باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.